سفر مقام آمریکایی به مناطق زلزله‌زده ترکیه

کدخبر: ۵۵۵۹۰۱
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به ترکیه سفر خواهد کرد.
سفر مقام آمریکایی به مناطق زلزله‌زده ترکیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم سازمان ملل متحد برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی مازاد در سوریه برای عبور کاروان‌های کمک‌رسانی مهم است، اما خیلی دیر است.

آناتولی گزارش داد، وی ضمن ابراز آمادگی برای حمایت از کمک‌رسانی بیشتر در پاسخ به این سوال که آیا با نظام سوریه در تماس هستند، گفت: هیچ ارتباط مستقیمی با رژیم اسد وجود ندارد. همانطور که می‌دانید، ما روابط دیپلماتیک با «رژیم» نداریم. همه کمک‌ها به مردم سوریه از طریق نهادهایی که سابقه همکاری طولانی با آمریکا و سازمان ملل دارند، صورت می‌گیرد.

کربی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این کمک‌ها در ۹۵ کامیون به شمال سوریه فرستاده شد و از پزشکان سوری که زلزله‌زدگان را از حلب گرفته تا ادلب مداوا می‌کردند، نیز حمایت به عمل آمد.

کربی با اشاره به اینکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به ترکیه سفر خواهد کرد، گفت: هدف از این سفر رایزنی همه‌جانبه با دولت ترکیه، برای تثبیت و ارزیابی نیازهای منطقه و اقدامات لازم است.

همچنین در این رابطه، وزارت امور خارجه آمریکا از سفر بلینکن به ترکیه برای بررسی امداد و نجات در این کشور در پی زلزله خبر داد.

میدل ایست نیوز به نقل از روسیا الیوم گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن یکشنبه برای بررسی تلاش‌های امداد و نجات در ترکیه پس از زلزله ویرانگر، به این کشور سفر می‌کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که بلینکن از پایگاه هوایی انجرلیک در آدانا دیدن می‌کند تا از تلاش‌های آمریکا برای کمک به ترکیه مطلع شود.

وی افزود که بلینکن سپس مذاکراتی در آنکارا برای بررسی حمایت مستمر کشورش خواهد داشت.

این نخستین سفر بلینکن به ترکیه از دو سال گذشته به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا ابتدا به کنفرانس امنیتی مونیخ می‌رود و سپس پیش از ترکیه به یونان خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید