زمان آغاز ثبت‌نام حج تمتع امسال اعلام شد

کدخبر: ۵۵۵۹۴۳
اقتصادنیوز: مدیر حج و زیارت کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام حج تمتع امسال از دهم اسفندماه خبر داد.
زمان آغاز ثبت‌نام حج تمتع امسال اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیر حج و زیارت کرمانشاه با بیان اینکه ثبت‌نام حج تمتع امسال از دهم اسفند شروع می‌شود، گفت: از سال ۸۴ تا ۸۶ ثبت نام‌هایی برای اعزام حج تمتع انجام و مبلغ یک میلیون تومان واریز شده و از همان سال‌ها اعزام‌ها صورت گرفته و اکنون به اواسط لیست ثبت نامی‌ها رسیده‌ایم.

«سعید کریمی‌خو» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع این شهر افزود: براساس قوانین کشور میزبان، یک هزارم جمعیت هر کشور می‌توانند هر سال اعزام شوند که سهمیه ایران رقمی حدود ۷۸ تا ۸۰ هزار نفر است. شاید ۱۰ تا ۱۲ سال طول بکشد که تمام افرادی که ثبت نام کرده‌اند به حج تمتع اعزام شوند.

وی اضافه کرد: سالانه رقمی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ زائر سهمیه استان کرمانشاه است که تلاش ما این است این افراد را در قالب هفت تا ۹ کاروان اعزام کنیم.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه گفت: حج سفری است که اعمال زیادی را در بر می‌گیرد و به آموزش‌های مداومی نیاز دارد که بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه در نظر گرفته شده که در جهت اعمال و مناسک و مسایل اجرایی، بهداشت و مسایل پزشکی و نکته‌های سفر آموزش داده می شوند، این جلسات بر بستر فضای مجازی و به صورت حضوری آموزش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنوز رسما مبلغی برای سفر حج تمتع اعلام نشده است، افزود: باتوجه به افزایش قیمت ارز هزینه سفر نسبت به سال‌های گذشته به طور قطع بیشتر خواهد بود.

کریمی‌خو تاکید کرد: افرادی که شرایط این سفر معنوی را ندارند، فیش‌های خریداری شده در مجموعه حج و زیارت قابل نقل و انتقال است.

وی در ادامه اظهار داشت: اعزام قانونی به عتبات عالیات از طریق مجموعه حج و زیارت انجام می‌شود و توصیه ما این است که متقاضیان در قالب کاروان‌های حج و زیارت به دلایل تامین امنیت زائران، بیمه کامل و شرایط مطلوب مرتبط با سفر اعزام شوند.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه اضافه کرد: از ششم اسفند ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات نوروزی و ماه رمضان شروع خواهد شد، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه عتبات عالیات ثبت نام کنند.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به پیگیری برای دریافت ارز دولتی احتمال دارد ارز دولتی به کاروان‌ها تخصیص یابد و هزینه سفر کاهش یابد.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید