رئیس پلیس اسرائیل برکنار می‌شود؟

کدخبر: ۵۵۶۰۰۲
اقتصادنیوز: روزنامه "معاریو" چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت که "زفیکا فوگل" از اعضای حزب "عوتسما یهودیت" (قدرت یهودی) در کنست رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که بن گویر رئیس این حزب تصمیم گرفته اگر شبتای به دستورات وزیر متعهد نباشد، او را از مقام ریاست پلیس اسرائیل برکنار می کند.
رئیس پلیس اسرائیل برکنار می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گزارش منابع عبری زبان روز جمعه نشان می دهد که اختلاف میان "یعقوب شبتای" رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی به اوج رسیده بطوری که زمزمه برکناری شبتای به گوش می رسد.

به گزارش خبرگزاری "سما"، روزنامه "معاریو" چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت که "زفیکا فوگل" از اعضای حزب "عوتسما یهودیت" (قدرت یهودی) در کنست رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که بن گویر رئیس این حزب تصمیم گرفته اگر شبتای به دستورات وزیر متعهد نباشد، او را از مقام ریاست پلیس اسرائیل برکنار می کند.

وی ادعا کرده است: اگر شبتای آمادگی پذیرش شیوه جدید حکومت کنونی را نداشته باشد، چاره‌ای جز برکناری وی وجود نخواهد داشت.

فوگل گفته است: رئیس پلیس اسرائیل باید براساس سیاست‌هایی که مسؤول منتخب تدوین کرده است، رفتار کند.

این هم حزبی بن گویر همچنین از کابینه کوچک امنیتی (کابینت) که تصمیمات امنیتی مهم در داخل اسرائیل می گیرد، انتقاد کرد و گفت که مقامات در شورای امنیتی بسیار با روش دولت پیشین به رهبری "یائیر لاپید" رهبر کنونی اپوزوسیون رفتار می کنند.

از سوی دیگر روزنامه جروزالم پست نوشت که اختلافات میان بن گویر و شبتای به اوج خود رسیده است، به طوری که این دو نفر این هفته پس از آن که بن گویر از پلیس خواست که با شدت منازل فلسطینیان در قدس شرقی را تخریب کنند، با یکدیگر درگیر شدند.

براساس گزارش این روزنامه، بن گویر اعلام کرد که به دنبال آن است که محله "العیساویه" در قدس را بطور کامل ببندد، پیش از آن که اعتراف کند که به علت مسائل حقوقی پیرامون این تصمیم قادر به این کار نخواهد بود.

بن گویر پس از آن به شبتای دستور داد که برای عملیات "دیوار دفاع ۲" در قدس شرقی آماده باشد.

این روزنامه نوشت که شبتای بارها از بن گویر در برخورد با معترضان که علیه اصلاحات قضایی به خیابان‌ها می‌آیند، انتقاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید