پرتاب موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی

کدخبر: ۵۵۶۳۸۶
کره شمالی با شلیک موشک بالستیک دیگری نسبت به تبدیل اقیانوس آرام به محدوده شلیک موشک‌های بالستیک این کشور هشدار داد.
پرتاب موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد، کره شمالی اقدام به شلیک موشک بالستیک دیگری در محدوده اقیانوس آرام کرد.

کره شمالی با شلیک موشک بالستیک دیگری نسبت به تبدیل اقیانوس آرام به محدوده شلیک موشک‌های بالستیک این کشور هشدار داد.

در حالی که خواهر پر قدرت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نسبت به تبدیل اقیانوس آرام به «محدوده هدف موشک‌های بالستیک» کره شمالی هشدار داده است، ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه تائید کرد که همسایه شمالی‌اش یک موشک بالستیک از سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

جزئیات دیگر این موشک، از جمله برد پرواز آن، تا کنون اعلام نشده است.

همچنین گارد ساحلی ژاپن گفت که کره شمالی مدت کوتاهی پس از ساعت ۲۲:۰۰ به وقت گرینویچ سه موشک که می‌تواند موشک بالستیک باشد پرتاب کرد که همه آنها در عرض چند دقیقه سقوط کردند. شبکه ان اچ کی ژاپن گفت که هر سه موشک در خارج از محدوده ژاپن در دریا فرود آمدند.

پرتاب این موشک‌ها همزمان با آن انجام شد که کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، با صدور بیانیه‌ای نسبت به افزایش حضور استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره هشدار داد. او در این بیانیه گفت: «ما به دقت در حال بررسی تأثیر این امر بر امنیت کشورمان هستیم. استفاده از اقیانوس آرام به عنوان برد شلیک موشک‌های ما به رفتار نیروهای ایالات متحده بستگی دارد.»

پرتاب این موشک همچنین دو روز پس از آن انجام می‌شود که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن شلیک کرده بود.

پرتاب موشک بامداد دوشنبه سومین آزمایش تسلیحاتی بزرگ کره شمالی در سال جاری پس از تهدید پیونگ یانگ به پاسخ «بی‌سابقه مستمر و قوی» است. این پرتاب همزمان با آن است که کره جنوبی و ایالات متحده برای برگزاری مانور نظامی سالانه خود به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با توان موشکی کره شمالی آماده می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید