افشاگری رسانه دولت از گنجاندن یک بند در بودجه توسط کمیسیون تلفیق

کدخبر: ۵۵۶۴۴۶
خبرگزاری دولت از گنجاندن بند جدیدی در بودجه 1402 توسط کمیسیون تلفیق خبر داد که طبق این بند پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با مصوبه جدید مجلس متوقف می‌شوند.
افشاگری رسانه دولت از گنجاندن یک بند در بودجه توسط کمیسیون تلفیق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به پایان رسیده و چشم‌ها به صحن بهارستان دوخته شده تا هر چه زودتر کار بررسی این لایحه توسط خانه ملتی ها آغاز شود. 

خبرگزاری ایرنا خبری درباره گنجاندن بند جدیدی در بودجه ۱۴۰۲ توسط کمیسیون تلفیق  منتشر کرده  است. در این خبر آمده است که «کمیسیون تلفیق مجلس، بندی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ اضافه کرده که بر اساس آن دولت مکلف شده بودجه عمرانی را به نحوی اختصاص دهد که اختلاف بین پیشرفت پروژه‌ها حداکثر ۳۰ درصد باشد.»

خبرگزاری دولت ضمن انتقاد از کمیسیون تلفیق نوشته است: «این مصوبه عملا هرگونه امکان اولویت‌بندی پروژه‌های زیرساختی را از دولت سلب کرده و باعث می‌شود سال ۱۴۰۲ هیچ پروژه‌ای حتی پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد هم امکان تکمیل و بهره برداری نداشته باشند؛ چرا که طبق این مصوبه باید به پروژه‌های با پیشرفت نزدیک به صفر درصد نیز بودجه تخصیص داده شود.»

ایرنا افزوده است: «این مصوبه اولویت بندی تخصیص بودجه را دقیقا معکوس می‌کند. یعنی در شرایطی که دولت با تنگنای مالی موجه است و همزمان کشور نیازمند بهره برداری از پروژه‌های زیرساختی برای دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر است، این مصوبه مانع تخصیص بودجه به پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد شده و تخصیص را به پروژه‌های با پیشرفت نزدیک به صفر می‌دهد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید