حکم عجیب یک قاضی به جای ۴ ماه حبس برای متهم

کدخبر: ۵۵۶۵۷۲
اقتصادنیوز: رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری بندر امام خمینی به جای تحمل چهار ماه حبس برای یک متهم، وی را به واریز وجه نقد به مبلغ هشت میلیون ریال برای کمک به زلزله‌زدگان خوی از طریق «پویش بانو» جمعیت امام رضایی‌ها جهت خرید اقلام بهداشتی محکوم کرد.
حکم عجیب یک قاضی به جای ۴ ماه حبس برای متهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام دادگستری خوزستان، سید شهاب‌الدین رام‌نژاد، رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری بندرامام خمینی(ره) پس از رسیدگی مجدد به پرونده فردی که برای دومین بار به علت رانندگی با وسیله نقلیه موتور بدون گواهینامه به دادگاه احضار شده و به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با نگاه به اصل فردی بودن مجازات، برای وی حکم جایگزین از حبس صادر کرد. 

هزار متهم در خراسان رضوی دستگیر شدند

در این حکم، متهم به واریز وجه نقد به مبلغ هشت میلیون ریال برای کمک به زلزله‌زدگان خوی از طریق «پویش بانو» جمعیت امام رضایی‌ها جهت خرید اقلام بهداشتی، محکوم کرد.

وی هدف از صدور این حکم را همدردی با هم‌نوعان و کمک به هم‌وطنان خسارت دیده در زلزله شهرستان خوی برشمرد و گفت: صدور این دست از احکام مجازات‌های جایگزین حبس علاوه بر کاهش نظام‌مند جمعیت کیفری، موجب تنبیه و آگاه شدن مجرم از طریق سایر مجازات‌ها و برخورداری جامعه از خدمات عمومی رایگان می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید