زنگ خطر کرونا در کشور به صدا درآمد!

کدخبر: ۵۵۶۸۰۰
​معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد شناسایی شده جدید کرونا در کشور شیب تندتری پیدا کرده است.
زنگ خطر کرونا در کشور به صدا درآمد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صداوسیما، بابک عشرتی افزود: افزایش شیب ابتلا به کرونا از مدتها قبل شروع شده بود اما در دو هفته گذشته شیب آن صعودی تر شده است. 
 
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود این روند افزایشی ادامه داشته باشد، اما اینکه این افزایش آنقدر بالا خواهد رفت که باعث فشار بر بیمارستانها شود، هنوز برای نظر دادن زود است. 
 
عشرتی در پاسخ به این پرسش که در این شرایط چه باید کرد ادامه داد: اولین مساله این است که افرادی که علامت های ابتلا به کرونا را دارند تا 10 روز پس از شروع علائم و یا 5 روز پس از رفع علائم از حاضر شدن در اجتماع خودداری کنند و در خانه بمانند. این موضوع می تواند به جلوگیری از انتقال بیماری بسیار کمک می کند. 
 
وی افزود: اسنفاده از ماسک در پیشگیری از این بیماری بسیار اهمیت دارد به ویژه در فضاهای سربسته که ازدحام زیاد است و تهویه خوبی ندارد. دریافت دوز یادآور واکسن در افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سالمندان نیز اهمیت بسزایی دارد. 
 
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای بیمارانی که علائم عادی بیماری مانند: علائم سرماخوردگی و سوزش گلو را دارند و از علائم شدید مانند تب زیاد، سرفه زیاد یا تنگی نفس رنج نمی برند، صرف ماندن در خانه و استراحت و استفاده از داروهای مسکن و مایعات کافی است و استفاده غیر ضروری از آنتی بیوتیک ها برای آنها توصیه نمی شود. 
 
وی افزود:  استفاده از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از عفونت آتی نه تنها کمکی نمی کند بلکه می تواند آسیب هایی نیز در پی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید