ماجرای نورهای خاص پیش از زلزله در آسمان ترکیه چیست؟

کدخبر: ۵۵۶۸۰۲
دولت ترکیه اعلام کرد رویت نورهای خاص در آسمان این کشور پیش از زلزله روز گذشته، ارتباطی با زلزله نداشته است.
ماجرای نورهای خاص پیش از زلزله در آسمان ترکیه چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از اسپوتنیک، دولت ترکیه شایعات مربوط به رویت نورهای خاص در آسمان این کشور در هنگام زلزله روز گذشته را بی اساس دانست.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نورهای درخشانی که در هنگام زمین لرزه های ۲۰ فوریه در جنوب شرقی ترکیه در آسمان این کشور پدیدار شد، کاملاً طبیعی است و هیچ ارتباطی با نوعی سیستم خاص مسئول زمین لرزه ها ندارد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه در توضیح این موضوع آمده است که هنگامی که صفحات زمین شروع به حرکت می کنند، انرژی آزاد می شود. در نتیجه چنین شوک هایی، تغییراتی در شبکه برق باعث می شود، به همین علت ممکن است نورهای درخشانی در آسمان ظاهر شوند. که در برخی شرایط ممکن است همانند رعد و برق به نظر برسند.

روز گذشته برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از نورهای آبی در آسمان ترکیه در صفحات خود منتشر کردند، که به گفته آنها لحظاتی قبل از زمین‌لرزه دیروز ترکیه در آسمان ظاهر شده بود. ظاهراً این پدیده در مناطق مرزی ترکیه و سوریه مشاهده شده است.

لازم به ذکر است که دو زلزله به بزرگی ۶.۳ و ۵.۸ ریشتر شامگاه دوشنبه جنوب ترکیه را به لرزه درآورد. «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه از کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۲۱۳ نفر دیگر درپی دو زلزله جدید در این کشور خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید