رد ارسال جنگنده به اوکراین از سوی ایتالیا

کدخبر: ۵۵۶۸۵۵
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایتالیایی‌ها با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفند و ترجیح می‌دهند که کی‌یف مصالحه کند و با روسیه به صلح برسد؛ مساله‌ای که ملونی آن را رد کرده است.
رد  ارسال جنگنده به اوکراین از سوی ایتالیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز اعلام کرد، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در سفر به کی‌یف بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید کرد اما گفت که رم برنامه‌ای برای ارسال جنگنده به آن کشور ندارد.

ملونی که برای اولین بار در مقام نخست وزیر ایتالیا به کی‌یف سفر کرد، سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: فعلا طرح ارسال هواپیما به اوکراین روی میز نیست.

وی این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره گزارش روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا بیان کرد. این روزنامه نوشته بود که ایتالیا ممکن است پنج جنگنده بمب‌افکن AMX به اوکراین ارسال کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایتالیایی‌ها با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفند و ترجیح می‌دهند که کی‌یف مصالحه کند و با روسیه به صلح برسد؛ مساله‌ای که ملونی آن را رد کرده است.

این در حالی است که سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا اخیرا زلنسکی را مسئول آغاز جنگ معرفی کرد و گفت که با وی ملاقات نخواهد کرد.

اما ملونی گفت که ایتالیا به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهد و شکست اوکراین «ممکن است راه را برای حمله احتمالی به سایر کشورهای اروپایی همواره کند.»

او هر چند ارسال جنگنده به اوکراین را رد کرد اما گفت که ایتالیا ارسال سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر به آن کشور را بررسی می‌کند.

فرانسه و ایتالیا اخیرا برای انتقال سامانه دفاع هوایی SAMP/T-MAMBA به اوکراین توافق کردند.

فرانسه اعلام کرده است که ارسال این سامانه به اوکراین امکان می‌دهد تا از خود در مقابل پهپادها، موشک‌ها و حملات موشکی روسیه دفاع کرده و پوشش دفاعی گسترده‌ای بر قلمرو خود ایجاد کند.

سامانه پیچیده SAMP/T که «مامبا» نیز نامیده می‌شود، مشترکا توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و می‌تواند همزمان ده‌ها هدف را رصد، رهگیری و منهدم کند.

این سامانه تنها سیستم دفاعی ساخت اروپایی‌هاست که می‌تواند موشک‌های بالستیک را رهگیری و نابود کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید