درخواست اعاده دادرسی «محمد بروغنی» پذیرفته شد

کدخبر: ۵۵۶۹۹۵
بنا بر اعلام دیوان‌عالی کشور، درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد.
درخواست اعاده دادرسی «محمد بروغنی» پذیرفته شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان‌عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان‌عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد."

به گزارش تسنیم، محمد بروغنی یکی از لیدرهای اغتشاشات شهریورماه پاکدشت در جنوب تهران بود. او در حالی دستگیر شد که صفحه شخصی او در اینستاگرام مملو از فیلم‌ها و پست‌هایی برای آموزش ساخت نارنجک دست‌ساز و نیز اهانت به اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی بود. او در جریان دادرسی مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت و با اعترافاتی که داشت، اتهامات را پذیرفت.

دادگاه بروغنی را به‌اتهام افسادفی‌الارض به اعدام محکوم کرد، ابتدا این حکم از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید شد و در نوبت اجرا قرار گرفت، اما پس از مدتی و در 21 دی ماه دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام محمد بروغنی تا حصول نتیجه رسیدگی مجدد درباره تقاضای اعاده دادرسی متوقف شد.

قوه قضائیه , دیوان عالی کشور , قانون , اغتشاشات 1401 ,

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید