توضیحات وزارت بهداشت درباره مسمومیت دانش‌آموزان بروجرد

کدخبر: ۵۵۷۰۳۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گویا در مجاورت مدرسه‌ای که برخی دانش‌آموزان آن در بروجرد مسموم شده‌اند، دستگاهی با سوخت دیزل کار می‌کرده و دود ناشی از آن مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان را به دنبال داشته است‌.
توضیحات وزارت بهداشت درباره مسمومیت دانش‌آموزان بروجرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.

پدرام پاک آئین اظهار کرد: مسمومیت با گاز منوکسیدکربن براثر استنشاق دود اتفاق می‌افتد. گویا در مجاورت مدرسه‌ای که برخی دانش‌آموزان آن در بروجرد مسموم شده‌اند، دستگاهی با سوخت دیزل کار می‌کرده و دود ناشی از آن مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان را به دنبال داشته است‌.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت مسمومیت این دانش‌آموزان مرتبط با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان قمی نیست.

گفتنی است روز _سه‌شنبه دوم اسفندماه_ ۱۹ دانش‌آموز شیفت عصر دبیرستان احمدیه بروجرد دچار مسمومیت شدند که طبق اعلام آتش‌نشانی متصاعد شدن گاز CO۲ از سالن ورزشی مجاور به داخل یکی از کلاس‌ها بوده است.

روز چهارشنبه سوم اسفند ماه نیز تعدادی از دانش‌آموزان بروجرد با علائم سرگیجه و تهوع به بیمارستان اعزام شدند که تاکنون دلیل مسمومیت آنان اعلام نشده است.

مسلم مرادی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این باره گفت: تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد برای بار دوم با علائم مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله بروجردی (ره) اعزام شدند که موضوع توسط کارشناسان در حال بررسی است.

وی افزود: امروز برای بار دوم دانش‌آموزان تایم صبح دبیرستان دخترانه احمدیه دچار علائم سرگیجه و تهوع شدند که سریع توسط اورژانس و پزشکان در محل مدرسه مورد مداوا قرار گرفتند.

مرادی با بیان اینکه اوضاع به صورت کامل تحت کنترل است، اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان تاکنون مورد مشکوکی مبنی بر علائم مسمومیت دانش‌آموزان مشاهده نشده و دانش‌آموزان دچار ترس و وحشت شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید