پوتین: نیروهای روسی قهرمانانه علیه رژیم نئونازی کی‌یف می‌جنگند

کدخبر: ۵۵۷۱۴۹
رئیس‌جمهوری روسیه در یک سخنرانی ویدیویی که به مناسبت «روز مدافع میهن» در وب‌سایت کرملین منتشر شد، گفت که شرکت‌کنندگان در آنچه او «عملیات ویژه نظامی» خواند، «قهرمانانه علیه رژیم نئونازی» کی‌یف می‌جنگند.
پوتین: نیروهای روسی قهرمانانه علیه رژیم نئونازی کی‌یف می‌جنگند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه آنها «شجاعانه و قهرمانانه» می‌جنگند، گفت: «امروز، مبارزان ما قهرمانانه با نئونازیسمی که در اوکراین ریشه دوانده، می‌جنگند و از مردم ما در سرزمین‌های تاریخی ما محافظت می‌کنند.»

افزایش تولید تسلیحات

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود همچنین گفت، سربازان تجهیزات پیشرفته‌ای را دریافت خواهند کرد و صنعت تسلیحات‌سازی به سرعت تولید انواع مختلف تسلیحات را افزایش می‌دهد.

پوتین گفت: «ما به تامین پیشرفته‌ترین تجهیزات برای سربازان خود ادامه خواهیم داد.» او توضیح داد که این شامل سامانه‌های حمله جدید، وسایل شناسایی و ارتباطی، پهپادها و سامانه‌های توپخانه‌ای می‌شود.

رهبر روسیه افزود: «تاکید ویژه بر تقویت پتانسیل هسته‌ای این کشور خواهد بود.» او خاطرنشان کرد: «توان دفاعی کشور براساس تجربه رزمی به دست آمده تقویت خواهد شد.»

به گفته پوتین، سیستم‌های موشکی «درجه یک روسیه» موسوم به سارمات که مجهز به موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای مداری با سوخت مایع سنگین و قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای است، در سال ۲۰۲۳ به حالت آماده‌باش رزمی خواهند رفت. به گفته او، تحویل انبوه موشک‌های مافوق صوت زیرکن هم در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

تسلیحات مدرن در نیروهای هسته‌ای

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که سهم تسلیحات مدرن در نیروهای هسته‌ای راهبردی دریایی با ورود زیردریایی «اس‌اس‌بی‌ان امپراتور الکساندر سوم کلاس Borei-A» به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

پوتین گفت: «با ورود رزم‌ناو زیردریایی هسته‌ای امپراتور الکساندر سوم Borei-A به خدمت رزمی، سهم تسلیحات و تجهیزات مدرن در نیروهای هسته‌ای استراتژیک دریایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. سه رزم‌ناو دیگر از این نوع هم در سال‌های آینده به ناوگان ملحق خواهند شد.»

«اس‌اس‌بی‌ان امپراتور الکساندر سوم» هفتمین زیردریایی کلاس Borei-A، در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کرد. زیردریایی‌های این نوع قادر به حمل ۱۶ فروند موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع Bulava هستند. آزمایش‌های دریایی این رزم‌ناو قرار است در ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شود.

سامانه‌های مافوق‌ صوت

ولادیمیر پوتین در سخنرانی ویدیویی خود به مناسبت روز مدافع میهن همچنین تاکید کرد که روسیه به تولید انبوه موشک‌های مافوق صوت کینژال ادامه خواهد داد. رهبر روسیه گفت: ما به تولید انبوه سیستم‌های مافوق صوت مبتنی بر هوای کینژال ادامه خواهیم داد.

کینژال سیستم پیشرفته هوابرد روسیه با موشک‌های هوا-بالستیکی مافوق صوت است. جنگنده‌های رهگیر MiG-۳۱K و MiG-۳۱I روسی به عنوان حامل موشک‌های مافوق صوت کینژال انتخاب شده‌اند که رادارگریز بوده و قدرت مانور بالا دارند و برای درگیری با اهداف زمینی و دریایی طراحی شده‌اند.

موشک مافوق صوت کینژال می‌تواند تا ۱۰ برابر سرعت صوت شتاب بگیرد و اهدافی را در برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد. این موشک قادر است در تمام مسیر پرواز مانور دهد و هرگونه پدافند هوایی و ضد موشکی بالستیک را بشکند. این موشک می‌تواند به کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای با وزن ۵۰۰ کیلوگرم مجهز شود.

سامانه‌های موشکی مافوق صوت هوابرد کینژال از دسامبر ۲۰۱۷ در نیروهای مسلح روسیه در حالت آماده‌باش جنگی قرار گرفته‌اند. موشک‌های مافوق صوت کینژال در جریان جنگ اوکراین در ۱۸ مارس ۲۰۲۲ شلیک شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید