جزئیات گفت وگوی اردوغان و پوتین درباره اوکراین

کدخبر: ۵۵۷۴۶۶
رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور روسیه درباره جنگ در اوکراین و زلزله اخیر در جنوب ترکیه گفت ‌وگو کردند.
جزئیات گفت وگوی اردوغان و پوتین درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد، منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی درباره جنگ اوکراین صحبت کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور روسیه درباره جنگ در اوکراین و زلزله اخیر در جنوب ترکیه گفت ‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، اردوغان در گفت وگو با پوتین درباره جنگ در اوکراین که سال اول خود را به پایان رساند، خواستار صلح عادلانه بدون تلفات جانی و ویرانی بیشتر در نتیجه جنگ شد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه آمادگی کشورش را برای انجام هر کاری که به دستیابی به توافقی بین روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ ختم شود، اعلام کرد.

اردوغان همچنین از پوتین به خاطر همبستگی کشورش با ترکیه در زلزله اخیر این کشور تشکر و قدردانی کرد.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید