واکنش وزارت دفاع طالبان به پرواز پهپادهای ناشناس در افغانستان

کدخبر: ۵۵۷۵۰۲
سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان در افغانستان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری اظهار داشت: خداوند به ما عقل و درایت داده و ما را موظف کرده که چشم بسته از کسی اطاعت نکنیم. حتی نباید کورکورانه از من اطاعت کرد.
واکنش وزارت دفاع طالبان به پرواز پهپادهای ناشناس در افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان در افغانستان با اشاره به صدور دستورات از سوی مقامات و مسؤولان طالبان خطاب به اعضای این گروه گفت: باید دید این کیست، چه کرده است و در حال حاضر فکر و نیتش چیست. باید درست و نادرست را بشناسید و بر اساس آن اقدام کنید.

ملا یعقوب مجاهد همچنین با اشاره تلویحی به گردش پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان تاکید کرد: من با چشم باز می‌بینم. شما هم با چشم باز می‌بینید. وزرا، ژنرال‌ها، فرماندهان ارتش همه به آسمان نگاه می‌کنند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند. قلم مهم است؛ اما بدون توپ و تانک و تفنگ، قلم چیزی نیست».

به نقل از تی آر تی، گفتنی است طی هفته‌های اخیر شماری از مقامات ارشد طالبان از رهبری این گروه انتقاد کرده‌اند. ملا یعقوب چندی پیش گفته بود که غرور و تکبر را باید کنار گذاشت و به خواست مشروع مردم گوش فرا داد. سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان نیز پیش از این از «انحصار قدرت» توسط رهبری طالبان انتقاد کرده و گفته بود که چنین وضعیتی قابل قبول نیست.

این در حالی است که برخی مقامات طالبان از جمله ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه، وجود اختلاف میان رهبران گروه را رد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید