رئیس جمهور اوکراین: آماده حمله به کریمه هستیم

کدخبر: ۵۵۷۵۴۱
رئیس جمهور اوکراین آشکارا اعلام کرد که کی‌یف در تدارک حمله به شبه‌جزیره کریمه و تصرف آن است.
رئیس جمهور اوکراین: آماده حمله به کریمه هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور علنی از آماده‌سازی کی‌یف برای حمله به کریمه و خارج کردن این شبه‌جزیره از قلمرو روسیه خبر داد.

زلنسکی درباره این حمله گفته است: ما در حال تدارک اقدامات نظامی و آماده‌سازی آن هستیم. از لحاظ روانی همین حالا هم آماده‌ایم. از لحاظ فنی هم مهیا هستیم و تسلیحات، یگان‌ها و انواع و اقسام واحدهای تهاجمی را آماده و نه تنها در اوکراین، بلکه افرادی را برای آموزش به سایر کشورها اعزام کرده‌ایم.

زلنسکی و همچنین سایر مقامات ارشد اوکراین، بارها نسبت به پس گرفتن اراضی قبلی اوکراین از روسیه از جمله کریمه متعهد شده‌اند. کریمه در سال ۲۰۱۴ و در پی کودتای موسوم به «میدان» در کی‌یف، پس از برگزاری همه‌پرسی به روسیه الحاق شد.

همچنین پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون نیز بعد از برگزاری همه‌پرسی به الحاق روسیه درآمدند.

روسیه به دفعات درباره طرح‌ریزی حمله به کریمه به کی‌یف هشدار داده است. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت روسیه اوایل فوریه سال جاری گفت که حمله به کریمه به مثابه حمله مستقیم به خاک روسیه بوده و مسکو با هر سلاحی که در اختیار دارد، به آن پاسخ خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید