هشدار؛ شیوه جدید کلاهبرداری با وعده وام!

کدخبر: ۵۵۷۶۲۸
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت که یک متهم به بهانه پرداخت وام ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
هشدار؛ شیوه جدید کلاهبرداری با وعده وام!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "علی ولیپور گودرزی" اظهار داشت: بهمن ماه سال جاری، مرد جوانی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت مدعی شد، مرد جوانی با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی و اقدام به صحنه سازی با بهانه دریافت وام ۱۵۰ میلیارد تومانی از یک بانک در تهران، ۱۲ میلیارد تومان به عنوان پاداش از او دریافت و کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین و بررسی‌های تخصصی هویت متهم پرونده را شناسایی کردند.

وی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و متوجه شدند وی با پول‌هایی که کلاهبرداری کرده مقدار زیادی مواد مخدر خریده است.

گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌ های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

این مقام انتظامی متذکر شد: کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی یک سلاح گرم، ۵ کیلوگرم تریاک، مقدار زیادی فشنگ جنگی، ۴ عدد بی سیم، ۲ عدد دستبند فلزی و ۸۰ سکه بهار آزادی از مخفیگاه متهم کشف کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از مال باخته با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی اعتراف و شاکی در مواجه حضوری او را شناسایی کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید