آماده باشید/ آب گران می‌شود

کدخبر: ۵۵۷۶۹۹
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو در سال آتی موظف است به ازای فروش هر مترمکعب آب شرب تا دو برابر بیش از الگوی مصرف ۱۵ درصد و برای مشترکانی که بالاتر از دو برابر الگو، مصرف دارند به میزان ۳۵ درصد نرخ آبها را افزایش دهد.
آماده باشید/ آب گران می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری‌آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز ( شنبه) مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی کرده و بند الف و بند ب تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ الف- ‌وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب‌بها به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دو برابر بیش از الگو پانزده درصد (۱۵%) نرخ آب‌بها را افزایش دهد و از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند به ازای هر متر مکعب مازاد، سی و پنج درصد (۳۵%) نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده نخواهد بود.

بر اساس بخش درآمدی بند ب تبصره ۶ لایحه بودجه؛ درآمدهای وصولی مرتبط به این بند به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سهم وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان حسب مورد به حساب مربوط واریز می‌شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید