تکرار ادعاهای ضدایرانی وزیر خارجه آلمان

کدخبر: ۵۵۸۳۸۷
وزیر امور خارجه آلمان بدون اشاره به اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه، ایران را متهم کرد که صلح و ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند.
تکرار ادعاهای ضدایرانی وزیر خارجه آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت که آلمان و اسرائیل نگرانی مشترکی درباره ادامه تشدید هسته‌ای توسط ایران دارند.

وی که این سخنان را در کنار «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مطرح می‌کرد بدون اشاره به اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه، ایران را متهم کرد که صلح و ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

بائربوک اضافه کرد: «ما هر دو نگرانی مشترکی درباره ادامه تشدید هسته‌ای و گزارش‌های اخیری که ایران اورانیوم غنی شده با درصد بالا تولید کرده، داریم».

وزیر خارجه آلمان افزود: «هیچ توجیه غیرنظامی پذیرفتنی برای چنین سطح غنی سازی بالایی وجود ندارد. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. این موضع مشترک ماست و این هدف تلاش‌های دیپلماتیک ماست».

اشاره این دیپلمات ارشد آلمانی به گزارشی از وبگاه شبکه خبری بلومبرگ است که چند روز پیش مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم ۸۴ درصد در ایران پیدا کرده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده‌های سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار بر تهران ارزیابی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی بعد از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

این مقام آلمانی با اشاره به هولوکاست، مسئولیت تاریخی آلمان در قبال رژیم صهیونیستی را به دلیل اقدامات ادعایی که نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم مرتکب شده‌اند را یادآور شد.

بائربوک گفت: «آلمان درباره مسئولیت خود در قبال امنیت اسرائیل پایبنده بود و اسرائیل می‌تواند همچنان به ما در این زمینه تکیه کند».

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز از آلمان خواست تا فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران تشدید پیدا کند.

این مقام صهیونیست با ادعای اینکه ایران در حال ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است، گفت: «رژیم ایران فقط یک چالش منطقه‌ای نیست بلکه چالشی برای اروپا و جهان است».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که ایران در جنگ روسیه با اوکراین از هیچکدام از طرف درگیری‌ها حمایت نمی‌کند و ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران را تکذیب کرده‌اند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «جامعه جهانی هرگز نمی‌تواند یک ایران هسته‌ای را بپذیرد. باید ایران را وادار کرد که به پایبندی کامل به قوانین بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازگردد».

کوهن در حالی خواستار پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که این رژیم تا کنون از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) خودداری کرده است این در حالی است که ایران چندین دهه است که عضو این پیمان است.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی تنها دارند تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی دست کم 100 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود نگهداری می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قبل از سفر خود به برلین در توئیتی نوشته بود، تلاشها برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و همچنین تقویت مناسبات دوجانبه میان برلین و تل آویو از اهداف سفرش به آلمان خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید