رایزنی نظامی انگلیس و عربستان بیخ‌گوش ایران

کدخبر: ۵۵۸۶۹۲
وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که با همتای انگلیسی خود درباره توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی دو کشور رایزنی کرده است.
رایزنی نظامی انگلیس و عربستان بیخ‌گوش ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی و «بن والاس» همتای انگلیسی او،‌ امروز (چهارشنبه)،‌ در عربستان با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

وزیر دفاع عربستان سعودی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «از دیدار با جناب آقای بن والاس وزیر دفاع بریتانیا خرسند شدم. ما در این دیدار به روابط راهبردی دو کشور دوست [عربستان و انگلیس] پرداختیم و همکاری در زمینه نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت و توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. ما همچنین جدیدترین تحولات منطقه و جهان و تلاش‌های انجام‌شده در این خصوص را بررسی کردیم.»

خالد بن سلمان اضافه کرد: «از طرف دیگر، ما اعلامیه‌ای در خصوص مشارکت عربستان سعودی در برنامه توانمندی‌های هوایی آینده (FCAS) امضا کردیم که با یک شراکت جامع، شامل همکاری‌های صنعتی و طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه‌ای برای سامانه‌های هوایی آینده در تقویت توانمندی‌های دفاعی نقش خواهد داشت.»

این دیدار در حالی برگزار شده است که دو طرف آذرماه سال جاری نیز نشستی در مقر وزارت دفاع انگلیس برگزار کرده بودند و همکاری دوجانبه در زمینه نظامی، دفاعی و تحولات در سطح منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش داده بود که  وزیر دفاع این کشور و انگلیس در این دیدار طرحی موسوم به همکاری دفاعی را امضاء کردند که هدف از آن «توسعه ظرفیت‌های وزارت دفاع عربستان سعودی، بومی‌سازی صنایع نظامی، تقویت شراکت میان دو کشور در زمینه نظامی و دفاعی» عنوان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید