مداخله مستقیم ناتو در جنگ علیه روسیه

کدخبر: ۵۵۸۸۸۸
دیمیتری مدودف گفت: ارسال هواپیماهای ناتو به اوکراین مداخله مستقیم ائتلاف ناتو در جنگ علیه روسیه است.
مداخله مستقیم ناتو در جنگ علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که ارسال هواپیماهای ناتو به اوکراین و خدمات رسانی به آن در قلمرو این ائتلاف، ورود مستقیم این بلوک به جنگ علیه روسیه است.

اسپوتنیک گزارش داد، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ارسال هواپیماهای ناتو به اوکراین و صیانت از آنها در لهستان مداخله مستقیم ائتلاف ناتو در جنگ علیه روسیه است.

او در ادامه نوشت: کارشناسان غربی اذعان می‌کنند، زمانی که متخصصان ناتو، اوکراینی‌ها را در استفاده از تسلیحات نظامی آموزش می‌دهند می‌توان آن را دخالت مستقیم ناتو در کنار اوکراین در درگیری نظامی دانست.

مدودف افزود: از سال ۱۹۲۰ کشوری را که به دشمن تسلیحات ارسال می‌نماید و بدنه نظامی برای استفاده از آن تسلیحات آموزش می‌دهد را می‌توان به عنوان هدف نظامی قانونی ارزیابی کرد.

وی به منشور کیلوگ - بریان در سال ۱۹۲۸ و منشور بوداپست در سال ۱۹۳۴ اشاره کرد و گفت: آنچه امروز رخ می‌دهد یعنی آموزش نظامیان اوکراینی توسط مربیان کانادایی و آلمانی در اتحادیه اروپا برای نحوه کار کردن با تانک‌های لئوپارد درست همین است.

مدودف خاطرنشان کرد: اگر هواپیماهای ناتو در آینده توسط ارتش آن مثلا در خاک لهستان حفاظت و صیانت شوند نیز به منزله دخالت مستقیم ناتو در جنگ علیه روسیه قلمداد خواهد شد که کلی عواقب در پی خواهد داشت.

علاوه بر آن مدودف تاکید کرد که آنهایی که تصمیم بر ارسال تمامی این تجهیزات و تسلیحات نابود کننده می‌گیرند، همچنان به همراه مزدوران و مربیان نظامی، هدف قانونی به حساب می‌آیند.

وی افزود، این چیزی است که غرب را از انتقال سلاح‌های دوربرد و هواپیماها به کی‌یف بازمی‌دارد به رغم اینکه مطمئن نیست که این روند ادامه خواهد یافت.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین افزود: اتفاقات رخ داده در استان بریانسک نشان داد که ایالات متحده آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا در واقع از چه کسی حمایت می‌کنند: "زباله‌های تروریستی" که به افراد غیرنظامی حمله می‌کنند. این کشورها اینک شرکت کنندگان در عملیات تروریستی رژیم اوکراین بوده و رهبرانشان حامیان مستقیم تروریست‌ها هستند.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: "بگذار اینک در لندن، پاریس، برلین و واشنگتن کار آنها را توجیه کنند. آقایان سوناک، ماکرون، شولتس و بایدن اینها نان خوار شما هستند. اینک رویکرد ما نسبت به شما همان طوری است که نسبت به آنها هست. اینک کشورهای شما - شرکت کنندگان در اقدامات تروریستی رژیم اوکراین بوده و شما حامیان مستقیم تروریست‌ها".

الکساندر بوگوماز استاندار استان بریانسک بامداد روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که یک گروه خرابکار اوکراینی به این استان نفوذ کرده است. در منطقه لوبچان به سمت خودروهای مردم آتش گشوده بودند که در نتیجه آن دو نفر جان خود را از دست دادند. همچنین در روستای سوشانی که آن هم در منطقه کلیموفسکی قرار دارد، یک خانه در اثر برخورد گلوله یک پهپاد در آتش سوخت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سانحه رخ داده را یک عملیات تروریستی نامید. وی توجه همگان را به این مهم جلب کرد که این افراد متجاوز پس از آنکه دیدند که در یک خودرو کودک حضور دارد، آن را هدف گلوله باران خود قرار دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید