بایدن و شولتس با وجود اختلاف دیدار می‌کنند

کدخبر: ۵۵۸۸۹۱
بایدن و شولتس با یکدیگر دیدار و به بررسی موضوعات مختلفی چون تمرکز بر اوکراین می‌پردازند.
بایدن و شولتس با وجود اختلاف دیدار می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این دیدار بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور بر سر کمک به کی‌یف اختلاف نظر دارند.

اسپوتنیک گزارش، آلمان و آمریکا از زمان روی کار آمدن شولتس در دسامبر گذشته میلادی اختلافاتی در زمینه کمک به اوکراین، موضع در مقابل چین و روسیه داشته‌اند.

نیمی از آمریکایی‌ها نه ترامپ را می خواهند نه بایدن!

البته دولت بایدن امیدوار است که این گفت‌وگو بتواند روابط دو کشور را بهبود بخشد و تلاش‌هایی در راستای کمک و پشتیبانی از اوکراین صورت گیرد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفته است: این دیدار به واقع فرصتی خوب برای دو طرف است تا به تعمیق روابط و همکاری‌های دو جانبه و به ارزیابی جنگ اوکراین نیز بپردازند.

ایالات متحده با تعیین انتظارات برای رونمایی از بسته امنیتی جدید برای اوکراین، موضع این نشست را تعیین کرده است. کاخ سفید نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک‌های امنیتی را در جریان سفر امروز شولتس اعلام خواهد کرد که شامل مهمات اضافی برای سیستم‌های موشکی توپخانه‌ای HIMARS و سایر سیستم‌های تسلیحاتی است.

این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفته بود بایدن فقط با ارائه تانک‌های آبرامز به اوکراین موافق است.

همچنین انتظار می‌رود بایدن و شولتس درباره رقابت استراتژیک با چین گفت‌وگو کنند؛ منطقه‌ای که دیدگاه‌های دو متحد در آن متفاوت است. ایالات متحده چین را به عنوان بزرگترین رقیب و تهدید خود می‌بیند، در حالی که آلمان تا حد زیادی پکن را به عنوان یک شریک تجاری می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید