تاکید جدی بلینکن بر تداوم حمایت از کی‌یف

کدخبر: ۵۵۹۰۱۵
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا جمعه شب در حساب توئیتری خود نوشت: امروز با دیمیترو کولبا وزیرخارجه اوکراین گفت وگو کردم.
تاکید جدی بلینکن بر تداوم حمایت از کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد همزمان با ورود به دومین سال جنگ اوکراین، با دیمیترو کولبا همتای اوکراینی خود گفت وگو و بر تداوم حمایت از کی یف تاکید کرده است.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا جمعه شب در حساب توئیتری خود نوشت: امروز با دیمیترو کولبا وزیرخارجه اوکراین گفت وگو کردم.

وزیر خارجه دولت بایدن افزود: این گفت وگو درحالی است که ما وارد سال دوم جنگ همه جانبه روسیه شده‌ایم. من بر تعهد رئیس جمهور آمریکا بر حمایت بادوام از اوکراین تا هر زمانی که طول بکشد، تاکید کردم.

بلینکن پیش از این، با توجه به موافقت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، سی و سومین کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این بسته کمک نظامی شامل مهمات بیشتری برای سامانه‌های راکتی هیمارس و توپخانه‌های هویتزرهای ارائه شده توسط آمریکا است که اوکراین به طور موثری از آن‌ها در دفاع از خود استفاده می‌کند.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، این بسته نظامی همچنین شامل مهمات برای خودروهای جنگی بردلی، پل‌های مورد استفاده درخودروهای زرهی, مهمات و تجهیزات تخریب و تعمیرات، آموزش و پشتیبانی می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا همچنان به متحد کردن جهان برای حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد. ما از حمایت ۵۰ کشور از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تقدیر می‌کنیم.

این مقام ارشد دولت بایدن تصریح کرد: روسیه می‌تواند امروز به جنگ خود پایان دهد. تا زمانی که روسیه به این جنگ ادامه می‌دهد، ما تا هرزمان که لازم باشد از اوکراین حمایت و ارتش این کشور را در میدان جنگ تقویت خواهیم کرد تا اوکراین در قوی‌ترین موضع ممکن در میز مذاکره قرار داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار تجهیزات و تسلیحات نظامی جدید به کی یف برای آماده ساختن این کشور در نبرد با روسیه در فصل بحران اختصاص داده است.

این بسته نظامی آمریکا شامل جنگنده اف-۱۶ که اوکراین به دنبال آن است، نمی‌شود.

پنتاگون نیز اعلام کرد ۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید برای اوکراین شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های راکتی موسوم به هیمارس (HIMARS) و تعدادی از انواع مختلف پهپادها از جمله پهپادهای سوئیچ بلید وسایبر لوکس کی ۸ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید