جزئیاتی تازه از جراحی جدید سرطانی بایدن از زبان پزشک کاخ سفید

کدخبر: ۵۵۹۰۱۸
دکتر «کوین اوکانر»، پزشک کاخ سفید روز جمعه از درمان بیماری سرطان «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا خبر داد و در این ارتباط گفت ضایعه‌ای که در ماه گذشته از قفسه سینه جو بایدن برداشته شد، سرطانی بود.
جزئیاتی تازه از جراحی جدید سرطانی بایدن از زبان پزشک کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ان بی سی نیوز اعلام کرد، پزشک کاخ سفید تائید کرده است که ضایعه‌ای که در جریان معاینه و جراحی اخیر بایدن برداشته شد، سرطانی بود.

دکتر «کوین اوکانر»، پزشک کاخ سفید روز جمعه از درمان بیماری سرطان «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا خبر داد و در این ارتباط گفت ضایعه‌ای که در ماه گذشته از قفسه سینه جو بایدن برداشته شد، سرطانی بود.

اوکانر گفت: «همانطور که انتظار می‌رفت، بیوپسی تأیید کرد که تمام بافت سرطانی با موفقیت برداشته شد. … هیچ درمان دیگری برای رئیس جمهور لازم نیست.»

اوکانر توضیح داد: «محل بیوپسی به خوبی بهبود یافته است و رئیس جمهور به نظارت‌های پوستی به عنوان بخشی از مراقبت‌های بهداشتی جامع مداوم خود ادامه خواهد داد.»

بایدن در ۱۶ فوریه یعنی حدود سه هفته پیش جراحی پزشکی در مرکز پزشکی نظامی والتررید انجام داد. بایدن با ۸۰ سال سن، مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکاست.

پزشک کاخ سفید پس از معاینه بایدن اظهار داشت که او برای انجام وظیفه آماده است و می‌تواند بدون هیچ گونه مرخصی مسئولیت‌های خود را انجام دهد.

جیل بایدن، همسر بایدن نیز در ماه ژانویه یعنی حدود دو ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یک ضایعه سرطان پوست از بالای چشم راستش که در یک غربالگری معمول سرطان پوست کشف شده بود، برداشته شود.

پیش از این، رانی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری‌خواه گفته بود که شرایط ذهنی رو به زوال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمام این کشور را تهدید می‌کند!

جکسون در حساب توئیتر خود نوشت: وحشتناک است که بایدن، رئیس جمهور کشور ما است. او اغلب اوقات نمی‌داند کجاست! و هر روز ما را به جنگی تمام‌عیار با روسیه و چین نزدیک‌تر می‌کند. زوال عقلی او مردم را به کشتن می‌دهد!

جکسون که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ (تا سال ۲۰۱۸) پزشک کاخ سفید بود، پیش‌تر نیز از دولت کنونی آمریکا به‌دلیل عدم افشای حقیقت درباره شرایط ذهنی بایدن، انتقاد کرده بود.

کاخ سفید اوایل ماه جاری بر پایه سوابق پزشکی و «معاینه جسمانی دقیق»، خلاصه‌ای از وضعیت فیزیکی و سلامتی بایدن ارائه داد که بر اساس آن، رئیس جمهور آمریکا یک «مرد ۸۰ ساله سالم و شاداب» با توانایی کافی برای انجام وظایفش معرفی شد.

جکسون در واکنش به گزارش شرایط جسمانی بایدن، گفت که معایه پزشکی «جوک» و «سرپوش» بوده است. وی همچنین تاکید کرد که بایدن، خلاف ترامپ، آزمایش «شناختی» نداده و مدعی شد که توانایی «تعقل و منطق رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید» زایل شده و او نباید در رأس قدرت باشد.

بر اساس نظرسنجی ماه گذشته مؤسسه «هاروارد کپس-هریس»، حدود ۵۷ درصد آمریکایی‌ها درباره سلامت ذهنی بایدن شک دارند و ۶۷ درصد هم فکر می‌کنند که او برای رهبری این کشور خیلی پیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید