حمله تند سفیر آمریکا به وزیر دارایی اسرائیل/ اگر دست من بود از هواپیما پرتش می‌کردم

کدخبر: ۵۵۹۰۵۵
سفیر آمریکا در اسرائیل شدیدا به وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی بعد از اظهاراتش مبنی بر محو کردن روستای حواره به موازات حملات شهرک‌نشینان به این روستا حمله کرد.
حمله تند سفیر آمریکا به وزیر دارایی اسرائیل/ اگر دست من بود از هواپیما پرتش می‌کردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تام نیدس، سفیر آمریکا در اسرائیل بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی را «احمق» توصیف کرد و افزود، اسموتریچ سفری به واشنگتن دارد و اگر دست من بود از هواپیما پرتش می‌کردم.

یک مقام سیاسی برجسته اسرائیل عصر جمعه گفت، وزیر دارایی اسرائیل بعد از واکنش آمریکا و جهان نسبت اظهاراتش درباره محو روستای حواره در جنوب نابلس در حال حاضر عنصر نامطلوب است.

شبکه ۱۲ عبری به نقل از این مسؤول گزارش داد، دولت آمریکا حتی قبل از این اظهارات هم توجهی به او نداشت و بعد از این اظهارات تصمیم گرفت او را تحریم کرده و در نشست روز یکشنبه اسموتریچ به واشنگتن نشستی با او نداشته باشد.

وی اضافه کرد: از زمان این اظهارات زنگ تلفن دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قطع نشده است.

این شبکه همچنین به اظهارات نیدس که در مذاکرات پشت درهای بسته با مقام اسرائیلی گفته بود، اسموتریچ احمق است، اشاره کرد. او با شوخی گفته بود: اگر می‌توانستم از هواپیمایی که او را از آمریکا خواهد آورد، به بیرون پرت می‌کردم. این در حالی است که سفارت آمریکا این اظهارات منسوب به سفیر نیدس را تکذیب کرده است.

اما وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه به وزیر دارایی اشغالگران حمله کرد و از نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل خواست این اظهارات را محکوم کنند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود، اظهارات اسموتریچ مشمئز کننده و ناشایست بوده و به حد تحریک به خشونت رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید