ترامپ: ما می‌توانستیم با ایران توافق کنیم

کدخبر: ۵۵۹۳۲۲
رئیس جمهور پیشین آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که تردید دارد چین خطرناک‌تر از ایران باشد.
ترامپ: ما می‌توانستیم با ایران توافق کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بامداد یک‌شنبه (امروز) پیش از سخنرانی خود در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در ۲۰۲۳ با خبرنگاران گفت‌وگو کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن اگزمینر مبنی بر اینکه «آیا چین در نبرد با آمریکا حریف اصلی خواهد بود؟» تاکید کرد که مطمئن نیست چنین چیزی باشد.

ترامپ گفت: چین کشوری است که نمی‌خواهد نابود شود. ولی عده‌ای آنقدر دیوانه هستند که نابود شدن برایشان اهمیتی ندارد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا با تکرار ادعاهای واهی و نخ‌نما علیه کشورمان افزود: اکنون ایران در حال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. وقتی شما می‌گویید چین خطرناک‌تر است، من نسبت به آن تردید دارم.

دونالد ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: وقتی من (از کاخ سفید) رفتم، آنها در حال انجام توافق بودند، زیرا ما آنها را در موقعیتی قرار دادیم که تقریباً مجبور بودند توافق کنند. ما می‌توانستیم به توافق دست پیدا کنیم، این برای همه از جمله آنها بسیار عالی بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که از همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خود از مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود سرانجام در سال ۲۰۱۸ به این بهانه که برجام توافقی ناقص است و او می‌تواند به توافقی بهتر با ایران دست یابد به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد و با زیر پا گذاشتن تعهدات واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

وی اکنون تلاش می‌کند بار دیگر در سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید بازگردد و همواره در سخنرانی‌های انتخاباتی خود ادعا می‌کند که در آستانه دستیابی به توافقی جدید با ایران بوده و اگر بار دیگر در انتخابات پیروز شود، قادر است ظرف مدتی کوتاه با ایران توافق کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید