اژه‌ای: باید میان فردی که خطا می‌کند با فردی که ظالم است تفکیک قائل شد

کدخبر: ۵۵۹۵۹۳
رئیس قوه قضائیه گفت: باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم.
اژه‌ای: باید میان فردی که خطا می‌کند با فردی که ظالم است تفکیک قائل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان طی سخنانی گفت: امروز من مسائل و مشکلات شما را شنیدم و باید در جهت رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را انجام دهم و چنانچه به این مسائل ترتیب اثر ندهم نزد خداوند و شما مدیون می‌باشم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همانطور که اشاره کردید، بسیاری از مسائلی که در این جلسه طرح گردید، مستقیما مربوط به قوه قضاییه نمی‌شود، اما من به عنوان مسئول یکی از قوا تلاش خواهم کرد در جلسات و نشست‌های شورا‌های عالی و مجامع، مسائل و مشکلات شما را نزد مقامات سایر قوا مطرح کنم و با تعامل با آنها، در راستای رفع این مسائل گام برداریم.

رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در هر کشور و مجموعه‌ای، استان اصفهان را استانی پرظرفیت از لحاظ نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت: ما در مقوله کشف، حفظ، صیانت و ارتقاء نیروی انسانی، در کشور خلأ داریم؛ این یکی از دغدغه‌های من است که با چه سازوکاری به کشف و صیانت و ارتقاء نیروی انسانی مبادرت بورزیم و آن فردی را که احیانا مرتکب خطا و عیب و آسیب می‌شود را علاج کنیم؛ نباید یک نیروی انسانی را که مرتکب خطا یا دچار عیب می‌شود را حذف کرد.

قاضی‌القضات ادامه داد: باید میان فردی که خطا و اشتباه می‌کند یا زمین می‌خورد با فردی که ظالم است و قصد فساد دارد تفکیک قائل شد؛ این دو مقوله در نوع برخورد، اصلاح و پیشگیری تفاوت دارند؛ هر صنف و تشکیلاتی بهتر از هر مجموعه دیگری می‌تواند میان این دو مقوله فوق‌الذکر در درون صنف خود تفکیک قائل شود و به حمایت از عضو خطاکار یا زمین‌خورده خود بپردازد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دشمن امروز می‌خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی ما را تحت تاثیر قرار دهد و امنیت کشور و آرامش مردم را بر هم بزند؛ لذا توجه به مقوله اقتصاد، یک امر لازم است.

رئیس عدلیه با اشاره به عفو اخیر صادر شده از جانب مقام معظم رهبری در قبال تعداد قابل توجهی از زندانیان و محکومان واجد شرایط گفت: در قضیه اغتشاشات اخیر، دشمن به‌گونه‌ای القاء کرد که امری اشتباه به یکسری افراد مشتبه شد و آنان را به خطا انداخت؛ لذا مقام معظم رهبری با عنایتی که در این قضیه فرمودند، بخش زیادی از نقشه دشمن را خنثی کردند و فرمان عفو تعداد قابل توجهی از محکومان و زندانیان واجد شرایط از جمله دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر را صادر کردند؛ شاید برخی بگویند افراد آزادشده ممکن است دوباره مرتکب خطا و اشتباه شوند؛ اما باید در این فقره توجه داشت که بحث بر سر آن است که این افراد در آن مقطع زمانی در نتیجه القائات مسموم دشمن، به خطا و اشتباه افتادند و با عفوی که شامل آن‌ها شد، امید پیدا کردند و زندگی آینده‌شان از بسیاری از مشکلات و تبعات، رهایی یافت.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم.

رئیس عدلیه با اشاره به لوازم توجه ویژه به مقوله اقتصادی در کشور گفت: باید قوانین و مقررات ما در حوزه مسائل اقتصادی، متناسب با شرایط روز کشور باشد؛ شما فعالان اقتصادی در صنف‌های مختلف می‌توانید در امر تدوین قوانین و مقررات متناسب با شرایط روز کشور، قوا و دستگاه‌های ذی‌ربط را یاری رسانید.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همچنین شما فعالان اقتصادی در صنف‌ها و اتحادیه‌های مختلف باید در زمینه افزایش و ارتقاء آگاهی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی، تلاش‌ها و اقدامات بیشتری را ترتیب دهید؛ ما نیز در قوه قضاییه یکی از وظایفمان، افزایش و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم است که در این زمینه آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم به مسئولیت خود عمل کنیم و ضروری است که در این مقوله، تلاش بیشتری را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت جامع‌نگری در حوزه مسائل اقتصادی گفت: شما فعالان اقتصادی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف، باید جامع‌نگری داشته باشید و همه مسائل را با هم ببینید و جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمر و به دور از تشریفات داشته باشید تا در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی استان اصفهان به هم‌افزایی دست پیدا کنید.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی در صدد آن هستیم که از تولید و تولیدکنندگان و فعالان سالم اقتصادی، حمایت همه‌جانبه به عمل آوریم و امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تامین کنیم؛ شما فعالان اقتصادی نیز در این زمینه می‌توانید ما را یاری کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید