بیانیه مرجع ملی حقوق کودک در محکومیت جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان

کدخبر: ۵۵۹۷۰۱
اقتصادنیوز: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در پی وقایع جنایتکارانه اخیر در مدارس و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان، بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه مرجع ملی حقوق کودک در محکومیت جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از وزارت دادگستری، در بیانیه مرجع ملی حقوق کودک آمده است: کودکان و نوجوانان، نهال‌های بارآور آینده، ذخایر بی‌بدیل و ارزشمند جامعه و آتیه‌سازان کشور عزیزمان ایران هستند.

مرجع ملی حقوق کودک در این بیانیه افزود: بی شک توجه به کرامت انسانی، رشد، تعالی و بالندگی آنان، تکلیف انسانی و ضرورتی اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کشور است. از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس آموزه‌های وحیانی دین مبین اسلام، آرمان‌های مندرج در قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات و تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب، همواره در کانون توجه بوده‌اند و باید در فضایی سالم، امن، آرام و حامی کودکی کنند و ببالند.

در این بیانیه تصریح شده است: دولت‌ها موظف هستند از آنان حمایت کنند و ایمنی و امنیت آنان را فراهم سازند تا فارغ از هرگونه دغدغه‌ای، مشغول حیات اجتماعی باشند و بتوانند استعدادهایشان را پرورش دهند.

مرجع ملی حقوق کودک در این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایت «مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس» و «ناامن‌سازی فضای آموزشی کودکان و تشویش خاطر خانواده‌های آنان»، خواستار تسریع در تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد مسببان و مرتکبان، اعلام نتایج به شهروندان و تنویر افکار عمومی، برخورد قاطع قانونی با عوامل، حمایت و دلجویی از آسیب دیدگان و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین رفتارهای مجرمانه‌ای است.

در این تصریح شده است:‌همچنین این مرجع بر لزوم تکریم، تحصیل و توانمندسازی بیش از پیش کودکان و نوجوانان در کشور تأکید کرده و فعالیت‌های آتی خود را در این زمینه شدت بخشیده و از تحقق حقوق کودکان و نوجوانان با همکاری همه نهادها و نقش‌آفرینان دولتی و غیردولتی لحظه‌ای باز نخواهد ایستاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید