طرح جنجالی از دستور کار پارلمان گرجستان خارج شد

کدخبر: ۵۶۰۱۲۶
به دنبال اعتراضات شدید در گرجستان درباره طرح موسوم به «کارگزاران خارجی»، این طرح از دستور کار پارلمان خارج شد.
طرح جنجالی از دستور کار پارلمان گرجستان خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از اعتراضات خبرساز در تفلیس پایتخت گرجستان علیه یک طرح جنجالی، پارلمان این کشور طرح مذکور را از دستور کار خود خارج کرد.

منابع رسانه‌ای از گرجستان خبر دادند که پارلمان این کشور به دنبال اعتراضات شدید در پایتخت طرح جنجالی ارائه شده به نهاد قانونگذاری را از دستورکار خود کنار زد.

به گزارش راشاتودی، اکثریت اعضای پارلمان گرجستان روز پنجشنبه (امروز) تصمیم گرفتند که طرح موسوم به «کارگزاران خارجی» را از دستور کار قوه مقننه این کشور خارج کنند.

اقدام پارلمان در شرایطی صورت گرفته که شامگاه چهارشنبه (دیشب) معترضان گرجستانی در تفلیس بار دیگر به این طرح اعتراض کردند و خبرها حاکی بود که تلاش برخی از معترضان برای ورود به پارلمان با واکنش نیروهای امنیتی و پلیس ناکام ماند.

اعتراضات در گرجستان علیه طرحی موسوم به «کارگزاران خارجی» است که منتقدان می‌گویند باعث محدود شدن آزادی‌های مدنی و مطبوعات می‌شوند. طرح خواستار آن است که سازمان‌های رسانه‌ای و غیردولتی که بیشتر از ۲۰ درصد از بودجه‌شان را از خارج از کشور تأمین می‌کنند خودشان را به عنوان «کارگزاران خارجی» معرفی کنند. در صورت امتناع از انجام این کار، این رسانه‌ها و سازمان‌ها با جریمه‌های سنگین و زندان روبرو خواهند شد.

مخالفان دولت گرجستان می‌گویند این قانون کشور را به سمت استبداد سوق می‌دهد و شانس گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد.

پلیس روز گذشته از ماشین‌های آب‌پاش و اسپری فلفل برای برخورد با معترضانی که با مأموران درگیر شدند استفاده کرد. دولت گرجستان اعلام کرد ۵۰ مأمور زخمی شدند و تجهیزات آنها تخریب شد.

حدود ۶۶ نفر تا کنون در این اعتراض‌ها دستگیر شده‌اند. یکی از دستگیرشدگان، رهبر مخالفان دولت است که برخی گزارش‌ها می‌گویند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید