بلومبرگ: اروپا نمی‌تواند دارایی‌های خارجی روسیه را کشف و بلوکه کرد

کدخبر: ۵۶۰۲۲۲
نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد علی‌رغم ۱۰ دور تحریم علیه مسکو، اتحادیه اروپا همچنان نتوانسته بخش زیادی از دارایی‌های خارجی روسیه را در اروپا کشف و بلوکه کند.
بلومبرگ: اروپا نمی‌تواند دارایی‌های خارجی روسیه را کشف و بلوکه کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های پیاپی علیه دولت روسیه، اتحادیه اروپا همچنان نتوانسته بخش زیادی از دارایی‌های خارجی روسیه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کشف کند.

به نوشته بلومبرگ «از یک سال پیش که روسیه جنگ علیه اوکراین آغاز کرد، اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده. اتحادیه اروپا تاکنون فقط ۲۱ میلیارد یورو از دارایی‌های دولت روسیه را کشف و بلوکه کرده است.

بلومبرگ همچنین نوشت: در حالی‌که آمارهای رسمی کمیسیون اتحادیه اروپا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ حجم سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیک به ۱۳۶ میلیارد یورو بود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید