رهبر کره شمالی دستور آماده باش جنگی صادر کرد

کدخبر: ۵۶۰۲۷۲
رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک جنگ واقعی انجام دهد.
رهبر کره شمالی دستور آماده باش جنگی صادر کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، این درخواست پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون بر یک «رزمایش تهاجمی» نظارت کرد؛ رزمایشی که قابلیت کره شمالی برای مقابله با یک «جنگ واقعی» را ثابت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه گزارش داد: او تاکید کرد که سایر واحدهای تهاجمی ارتش باید برای اجرای کامل دو ماموریت راهبری آماده باشند: اول جلوگیری از جنگ و دوم بدست گرفتن ابتکار جنگ از طریق افزایش رزمایش‌هایی برای جنگ واقعی.

رویترز گزارش داد، این در حالی است که کره شمالی پنج‌شنبه در واکنش به رزمایش هفته آینده کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک به سمت دریای زرد شلیک کرد.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا قرار است روز دوشنبه آینده شروع شود و به مدت ۱۰ روز ادامه داشته باشد. پیونگ یانگ پیش از این، به سئول و واشنگتن درباره برگزاری رزمایش مشترک هشدار داده بود.

قانونگذاران کره جنوبی سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که احتمالا کره شمالی تمرینات نظامی گسترده‌ای با حضور موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید خود در ماه مارس یا آوریل انجام خواهد داد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی ۱۶ اسفند ماه در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر آمریکا علیه آزمایش‌های موشکی کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید