واکنش سفیر چین به توافق ایران و عربستان/ یک پیروزی برای صلح و گفت‌وگو است

کدخبر: ۵۶۰۷۳۸
سفیر چین در ایران درباره نقش چین در ایجاد روابط بین ایران و عربستان تصریح کرد: چین همواره صلح و ثبات و توسعه جهانی را حفظ می‌کند و تنها منافع خود در خاورمیانه را دنبال نمی‌کند بلکه صلح و ثبات منطقه را پیگیری می‌کنیم.
واکنش سفیر چین به توافق ایران و عربستان/ یک پیروزی برای صلح و گفت‌وگو است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین چانگ هوآ در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار داشت: ایران با کشورهای خلیج فارس دوست صمیمی است و روابط تجاری را توسعه می‌دهد و چین هم با این کشورها در توسعه مشارکت دارد.

دورهمی مایک پنس و مریم رجوی /رئیس جمهور ایران باید برکنار شود

وی بیان کرد: تاریخ تجارت چین و ایران بسیار دیرینه است و در قدیم ایران یک نقطه مهم در جاده ابریشم بود و چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری ایران است.

هوآ ابراز داشت: در سال‌های اخیر روابط ایران و چین به‌ خوبی توسعه یافته و دو سال قبل دو کشور یک قرارداد جامع راهبردی را امضا کردند و با راهنمایی روسای جمهور دو کشور در همه حوزه‌ها توسعه خوبی یافتند و با همکاری نزدیک می‌توانند روابط را ادامه دهند.
وی همچنین درباره نقش چین در ایجاد روابط بین ایران و عربستان تصریح کرد: چین همواره صلح و ثبات و توسعه جهانی را حفظ می‌کند و تنها منافع خود در خاورمیانه را دنبال نمی‌کند بلکه صلح و ثبات منطقه را پیگیری می‌کنیم.
هوآ از سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان و سپس سفر رئیسی به چین سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: روسای جمهور کشورها تاکید داشتند که صلح و ثبات منطقه را حفظ کنند و چین مایل است از سرگیری روابط ایران و عربستان را پیش ببرد. چین با درخواست عربستان و ایران در ماه جاری میزبان مذاکرات دو کشور بود و بعد از چند روز مذاکرات توافق، از سرگیری روابط را امضا کردند و همچنین بیانیه مشترک ایران، عربستان و چین امضا شد.
هوآ عنوان کرد: توافق ایران و عربستان به‌دلیل دستاوردهای مهمی که دارد مورد توجه جهان قرار گرفت و این یک پیروزی برای صلح و گفت‌وگو است. چین همواره به تمامیت ارضی کشورها احترام می‌گذارد و مردم خاورمیانه باید برای این منطقه تصمیم بگیرند و امیدواریم خاورمیانه صلح و ثبات و توسعه پایدار داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید