ادعای انتقال تروریست‌های داعش با بالگردهای آمریکایی

کدخبر: ۵۶۰۸۴۴
منابع محلی در شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه امروز (یکشنبه) گفتند که بالگردهای ارتش آمریکا تعدادی از عناصر داعش را از زندان «الصناعیه» به پایگاه نظامی این کشور در جنوب شهر منتقل کرده‌اند.
ادعای انتقال تروریست‌های داعش با بالگردهای آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منابع نوشت که جابه‌جایی این تروریست‌ها به پایگاههای نظامی آمریکا مقدمه انتقال آن‌ها به حومه پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه است. پایگاهی که در مثلث مرزی سوریه با اردن و عراق واقع شده و اطراف آن مقر انواع گروهک‌های تروریستی است.

شاهدان عینی همچنین در توضیح ماجرا گفتند که بالگردهای ارتش آمریکا در حیاط زندان الصناعیه فرود آمدند، زندانی که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «SDF» قرار دارد. سپس تعدادی از تروریست‌ها سوار شدند و بالگردها به سمت پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه الشدادی و چاه نفتی العمر پرواز کردند.

به نوشته خبرگزاری سانا، اشغالگران آمریکایی در سوریه طی سالیان گذشته تعداد زیادی از تروریست‌ها را از زندان «غویران» و اردوگاهها به پایگاه غیر قانونی التنف انتقال داده‌اند و به آن‌ها آموزش می‌دهند و سپس به عنوان مزدور در مناطق اطراف پایگاه یا مناطق بیابانی به نیروهای نظامی یا مردم عادی حمله‌ور می‌شوند.

در این راستا در ۱۷ فوریه و سوم ماه مارس تروریست‌های داعش با حمله به روستاییان که مشغول جمع‌آوری قارچ دنبلان بودند، ۵۳ نفر را کشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید