آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۲۶ اسفند / برف و باران در جاده‌های ۳ استان

کدخبر: ۵۶۱۸۵۹
اقتصادنیوز: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.
آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۲۶ اسفند / برف و باران در جاده‌های ۳ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سرهنگ احمد شیرانی»، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

او درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در محدوده‌های پل زنگوله، سیاه بیشه و هزارچم نیمه سنگین است. همچنین تردد در سراسر این مسیر نیز پرحجم گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه حجم تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرهای مسافرپذیر افزایش یافته است، گفت:‌ در آزادراه کرج - قزوین محدوده بهشت سکینه، آزادراه قزوین - کرج حدفاصل گلشهر تا مهرشهر و حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک، محور شهریار - تهران در محدوده شهرقدس و معابر منتهی به بهشت زهرا (س) در تهران هم ترافیک نیمه سنگین و پرحجم گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آمار تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: طی شبانه‌روز گذشته میزان تردد در جاده‌های کشور ۵.۷ درصد افزایش داشته است و ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز در ساعت سه تا چهار بامداد انجام شده است. پرترددترین محورهای مواصلاتی هم در شبانه‌روز گذشته به ترتیب آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج،   آزادراه کرج - تهران،   آزادراه قزوین - کرج، محور قرچک - ری،   آزادراه قم - تهران،   آزادراه ساوه - تهران، آزادراه تهران - قم، محور شهریار - کرج و آزادراه تهران - ساوه بوده است.

شیرانی به آمار سفرهای بین استانی طی دو روز اول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها هم اشاره کرد و گفت: مقایسه دو روز اول طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ حاکی از آن است که سفرها در این دو روز به ترتیب ۱۷، ۴۲، ۱۱۲ و ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از  بارش برف و باران در برخی از محورهای استان زنجان است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل هم بارش باران گزارش شده است. لازم است رانندگان در این شرایط حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید