در کدام کشورها افراد بالای ۶۵ سال کار می‌کنند؟

کدخبر: ۵۶۳۰۴۰
اقتصادنیوز: ژاپن و کره‌جنوبی کشورهایی هستند که افراد بالای ۶۵ سال بیشترین سهم را از نیروی کار در آن‌ها تشکیل می‌دهند اما در اروپا افراد بسیار کمتری با این سن کار می‌کنند، حتی اگر جمعیت سالخورده رو به افزایش باشد.
در کدام کشورها افراد بالای ۶۵ سال کار می‌کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اختلاف زیادی در مشارکت نیروی کار افراد بالای ۶۵ سال در کشورهای مختلف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی وجود دارد. بر اساس داده‌های این سازمان، ژاپن و کره‌جنوبی مکان‌هایی هستند که افراد ۶۵ ساله و بالاتر بیشترین سهم را از نیروی کار را بین ۱۳ تا ۱۴ درصد تشکیل می‌دهند.

در مقابل، اروپا، که در آن جوامع سالخورده نیز رایج است، افراد بسیار کمتری که بیش از ۶۵ سال سن دارند، کار می‌کنند. این تعداد از ۳.۸ درصد نیروی کار در بریتانیا و تنها ۱.۳ درصد در اسپانیا متغیر بود.

این در حالی است که هر دو کشور مانند اکثر کشورهای توسعه‌یافته، سن بازنشستگی را افزایش می‌دهند و حداقل سن بازنشستگی فعلی حدود ۶۶ سال است.

در ایالات متحده، حداقل سن بازنشستگی تقریباً یکسان است اما با این وجود، سهم کارگران مسن‌تر با ۶.۶ درصد نیروی کار بالاتر از مکزیک با ۵.۱ درصد است.

بر اساس گزارش ویفروم، این واقعیت نشان می‌دهد که آمریکایی‌های مسن‌تر می‌توانند در کشوری که به شدت به حساب‌های بازنشستگی فردی متکی است و در مورد مزایای بازنشستگی عمومی به حقوق بگیران کم‌تر کمک می‌کند، نیاز به کار طولانی‌تر احساس کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید