هشدار مهم نسبت به رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها

کدخبر: ۵۶۳۹۱۳
اقتصادنیوز: رهاسازی ماهی قرمز سفره هفت سین در رودخانه و آب های آزاد موجب حذف برخی گونه های ماهی می شود.
هشدار مهم نسبت به رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: رهاسازی ماهی قرمز سفره هفت سین در رودخانه و آب های آزاد موجب حذف برخی گونه های ماهی می شود بنابراین این مهم باید در محل های از پیش تعیین شده انجام شود.

غذاهای مناسب ماه رمضان / افطاری و سحری چه بخوریم؟

علی سالاروند افزود: چنانچه ماهی‌های قرمز وارد رودخانه‌ها، آب‌های سطحی و آزاد شوند، ممکن است بیماری‌هایی را به سایر ماهی‌های بومی انتقال داده و حتی باعث حذف بعضی از گونه‌های ماهی شوند.

وی اظهار داشت: در این راستا محیط های بسته‌ای برای دریافت و نگهداری ماهی‌های قرمز با همکاری شهرداری‌ها ایجاد می شود که محل آن از طریق نصب بنر از سوی شهرداری‌ها، فضای مجازی و رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار همکاری مردم و گردشگران با محیط‌بانان شد افزود: مردم پسماندهای خود را در روز طبیعت جمع آوری و در محل‌های تعیین شده در مبادی خروجی شهرها تحویل دهند چراکه رها کردن زباله ها در طبیعت موجب آسیب به این عرصه ها می شود.

سالاروند همچنین با اشاره به برنامه‌های این اداره در راستای حفاظت از طبیعت و مناطق حفاظت شده استان در روز ۱۳ فروردین امسال تصریح کرد: مردم از قطع درختان در روز طبیعت پرهیز و از نزدیک شدن به حیات وحش نیز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین گردشگران واقع در زیستگاه سمندر لرستانی باید از لمس کردن این گونه خودداری کنند چراکه این امر ممکن است موجب انتقال بیماری به این گونه ارزشمند و اندمیک لرستان شود.

با حذف این ۶ عادت غلط، چاقی شکمی را ضربه فنی کنید

وی با تاکید بر حفاظت از این گونه‌ها و حیات وحش بیان کرد: عرصه‌ها و منابع طبیعی امانت الهی هستند و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از این موضوع وظیفه عموم است همچنین سامانه‌های شبانه روزی ۱۵۴۰ محیط زیست و ۱۵۰۴ منابع طبیعی به عنوان راه ارتباطی با مردم آماده دریافت گزارش تخلفات احتمالی می‌باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید