این مکان مورد علاقه مسافران نوروزی ۱۳ فروردین تعطیل شد!

کدخبر: ۵۶۴۱۸۵
مجموعه باغ جهانی فین کاشان روز ۱۳ فروردین تعطیل است.
این مکان مورد علاقه مسافران نوروزی ۱۳ فروردین تعطیل شد!

به گزارش اقتصادنیوز به قنل از مهر، احمد دانایی نیا شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه‌های زیرنظر این اداره روز یکشنبه ۱۳ فروردین تعطیل و اماکن بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از این مراکز وجود ندارد.

خبر بد برای مسافران شمال کشور/ ورود خودرو به سواحل ممنوع شد!

وی ابراز داشت: باغ جهانی فین، خانه بروجردی‌ها و پایگاه تپه‌های جهانی سیلک از جمله مراکز زیر نظر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است که روز ۱۳ فروردین تعطیل است.

رونمایی از لوح ثبت آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همچنین از رونمایی لوح ثبت آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان در محل رویدادهای فرهنگی ماه رمضان در پایگاه جهانی باغ فین خبر داد و تصریح کرد: منطقه کاشان سرشار از آئین‌های فرهنگی در ماه رمضان است که یکی از این آئین‌ها، آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی در ماه رمضان است.

وی افزود: خانواده‌هایی که نذر دارند از قرآن خوانان دعوت می‌کنند تا ۳۰ پاره یعنی ۳۰ جز قرآن را ختم کنند و بعد صاحبخانه به سنت دیرینه به مدعدین افطار می‌دهد.

دانایی نیا تاکید کرد: آداب ختم سی پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان به عنوان یکی از آئین‌های معنوی با گستره و موضوع میراث فرهنگی ناملموس استان اصفهان در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ اثر از شهرستان کاشان تا کنون در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده که چهار اثر آن مربوط به ماه رمضان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید