آخرین اظهارات ابراهیم رئیسی درباره حجاب زنان

کدخبر: ۵۶۴۴۸۶
مساله این است که امروز با ما یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است. امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همانگونه که تاکنون پایبند بوده‌اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند بوده‌اند، پایبند خواهند بود.
آخرین اظهارات ابراهیم رئیسی درباره حجاب زنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، رییس جمهور به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

رئیس‌جمهور در خصوص حجاب گفت: اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در آیین گشایش سی‌امین دوره از این نمایشگاه قرآن در مصلای تهران ، قرآن کریم را جلوه رحمانیت دانست و گفت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط قرآن و وحی شکل می گیرد. کتاب‌های بسیار ارزشمندی با محوریت کلام حق در این نمایشگاه رویت شده که باید از همه تشکر کرد.

ظام جمهوری اسلامی ایران دادند و این یعنی اینکه نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود و آنچه در این چند دهه در کشور رخ داد با تشویق و ترغیب امام راحل و رهبری بود.

رئیس‌جمهور در خصوص حجاب گفت: اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.

وی افزود: مساله این است که امروز با ما یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است. امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همانگونه که تاکنون پایبند بوده‌اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند بوده‌اند، پایبند خواهند بود.

رئیس جمهور در ادامه به وصیت‌نامه‌های شهدا اشاره کرد و گفت: نقطه مشترک همه وصیت‌های شهدا توجه به ارزش‌های اسلامی است و اینکه نگذارید ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شود.

رئیسی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس‌گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

وی گفت: جامعه باید مورد نهی زبانی قرار گیرد، به بایدها باید توجه شود و دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور همچنین خطاب به خادمان قرآن گفت که ترویج قرآن را در دستور کار قرار دهند و قرآن انسان‌ها را امیدوار می‌کند و روز جمهوری اسلامی انسان‌ها را امیدوار می‌کند. آنچه امروز در جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است همواره باید با امید حرکت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید