حمله فرانسوی ها به ساختمان های دولتی/ مکرون زیر تیغ اعتراضات

کدخبر: ۵۶۴۵۶۴
منابع محلی با اشاره به ثبت ۲۵۷۹ مورد آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه، این اعتراضات را بی سابقه توصیف کردند.
حمله فرانسوی ها به ساختمان های دولتی/ مکرون زیر تیغ اعتراضات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ژرارد درمنن وزیر کشور فرانسه با اشاره به اعتراضات شهروندان این کشور به قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی دولت ماکرون، از وقوع ۲ هزار و ۵۷۹ آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی خبر داد.

وی در گفتگو با هفته‌نامه ژونال دو دیمانش ضمن اظهار تأسف از شرایط حاکم بر فرانسه، اظهار داشت: افزون بر یک هزار نیروی مجری قانون و آتش‌نشان در ۲ هفته گذشته در جریان اعتراضات علیه اصلاحات بازنشستگی مجروح شده‌اند.

وی بدون اشاره به تعداد زخمی‌ها در بین تظاهرکنندگان ادامه داد: در مجموع از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) یک هزار و ۹۳ پلیس، ژاندارم و آتش‌نشان مجروح شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه مدعی شد: وقتی خشونت‌گرایان، اراذل و اوباش و افراط‌گرایان چپ درگیر می‌شوند، وظیفه پلیس است که بگوید بس کنید.

وی اظهار داشت: من از تسلیم شدن در برابر تفکر تروریسم چپ افراطی که سبب واژگونی ارزش‌هاست، امتناع می‌کنم.

در حالی که اتهام‌ها و گزارش‌ها از خشونت پلیس این کشور در جریان تظاهرات هفته‌های اخیر رو به افزایش است، وزیر کشور فرانسه مدعی شد: دست من هیچ گاه برای کسانی که به یونیفرم خود بی‌احترامی می‌کنند نلرزیده است.

وی یادآوری کرد که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱ پلیس و ژاندارم و سال پیش از آن ۱۰۱ نیروی مجری قانون به دلیل استفاده نامتناسب از زور مجازات شده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید