کاشت یک میلیارد نهال در 4 سال آینده 15 تا 20 میلیارد متر مکعب آب می خواهد/ این آب از کجا تامین می شود؟

کدخبر: ۵۶۵۱۳۳
اقتصادنیوز: مدیریت کشاورزی کشور با سرپوش‌گذاشتن بر تنگناهای کلیدی این بخش از جمله منابع محدود آب و خاک، وعده هایی می دهد که قابل راستی آزمایی نیست.
کاشت یک میلیارد نهال در 4 سال آینده 15 تا 20 میلیارد متر مکعب آب می خواهد/ این آب از کجا تامین می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق ارائه نتایج و دورنمای خوش‌بینانه اما موکول به آینده در  وزارت کشاورزی، سرگرم‌شدن افراطی به بازار مصرف و به‌حاشیه‌رفتن برنامه‌های تولیدی، عزل و نصب‌های مکرر و بی‌توجیه و القای حس ناپایداری در مدیران زیرمجموعه، رهاشدن منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی در آشفتگی‌های سیستم اجرائی موجود و... نشانه‌ای از حرکت به سمت دگرگونی‌های اصلاحی در ساختار موجود از خود نشان نداده است.

از طرفی انعکاس برنامه‌هایی از قبیل طرح کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال آینده و عدم پاسخ‌گویی به ایرادات فنی منتقدان، بیش از پیش بر سلب راستی‌آزمایی به وعده‌ها افزوده است. برنامه پر سر و صدای یک میلیارد کاشت در شرایطی ظاهرا از سال آینده آغاز می‌شود که تاکنون مطالعه جامع و زمان‌بندی‌شده‌ای از نظر مکان‌ها، توجیه فنی انتخاب گونه‌های مورد نظر، تأمین حدود 15 تا 20 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز و تدوین سازوکار نگهداری آنها (و بسیاری پرسش‌های بی‌پاسخ دیگر) در نظر گرفته نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید