زیدآبادی: مسئله اصلی ایران؛ این است، نه آن!

کدخبر: ۵۶۵۵۴۵
احمدزیدآبادی نوشت، نوع برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی تضمین کنندهٔ اصلاح امور نیست و به همین علت، تغییر و تحول در کارکرد نهادها مقدم بر انتخابات است.
زیدآبادی: مسئله اصلی ایران؛ این است، نه آن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در «هم‌میهن» نوشت: اگر قرار است انتخابات زمستان امسال با مشارکت واقعی همراه شود، اصلاحات همه‌جانبه و عینی از هم‌اکنون باید آغاز شود.

تا زمانی که اصلاحات معنادار و ملموسی در جهت کارکرد طبیعی نهادهای انتخابی صورت نگیرد؛ انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری حتی اگر آزاد و رقابتی و با حضور چهره‌های شاخص برگزار شود، گره‌ای از کلافِ در هم پیچیدهٔ بحران‌های انباشت شدهٔ کشور نخواهد گشود.

به عبارت دیگر، نوع برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی تضمین کنندهٔ اصلاح امور نیست و به همین علت، تغییر و تحول در کارکرد نهادها مقدم بر انتخابات است.

این تغییر و تحول کارکردی هم فقط از همین حکومت یکدست اصولگرایان برمی‌آید. اگر آنان تا انتخابات آتی تغییر و تحولات لازم و ضروری را انجام دهند، انتخابات هم در پی آن تبدیل به امری راهگشا و به خودی خود رقابتی و کم و بیش آزاد و سالم و مشارکتی خواهد شد؛ اما اگر تغییر و تحول و اصلاح ملموسی انجام نگیرد، انتخابات حتی به شرط رقابتی بودن آن، صرفاً نوعی بازگشت به دوران دو پاره‌گی قدرت خواهد بود که در عمل وضعیت کشور را مبهم‌تر و مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند!

پس اگر قرار است انتخابات زمستان امسال با مشارکت واقعی همراه شود، اصلاحات همه‌جانبه و عینی از هم‌اکنون باید آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید