کره شمالی یک زیردریایی با قابلیت اتمی آزمایش کرد+ جزئیات

کدخبر: ۵۶۵۸۱۲
کره شمالی امروز (شنبه) یک زیردریایی بدون سرنشین دیگر با قابلیت حمل سلاح اتمی را آزمایش کرد.
کره شمالی یک زیردریایی با قابلیت اتمی آزمایش کرد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیونگ یانگ با هدف اثبات قابلیت اطمینان و ظرفیت حمله کشنده، این زیردریایی بدون سرنشین را آزمایش کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، آژانس خبری مرکزی کره شمالی گزارش کرد، دولت این زیردریایی بدون سرنشین به نام "Haeil-۲" را از چهارم تا هفتم آوریل سال جاری میلادی آزمایش کرده است.

این آژانس خبری همچنین اعلام کرد: این سیستم یک پتانسیل پیشرفته و موثر نظامی برای نیروهای مسلح کره شمالی است که می‌تواند تمامی اقدامات نظامی دشمن را از میان بردارد، تهدیدها را برطرف کرده و از کشور دفاع کند.

این اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی در حالی صورت گرفته که این کشور وعده داده اقدامات جدی‌تری را علیه رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا انجام دهد.

همچنین کره شمالی این آزمایش را دو هفته پس از آن انجام داد که اعلام کرد یک زیردریایی بدون سرنشین را در ۲۴ مارس سال جاری میلادی آزمایش کرده است.

در ۲۸ مارس نیز این کشور کلاهک اتمی تاکتیکی "هوآسان-۳۱" را برای نخستین بار رونمایی کرد.

ناظران می‌گویند، احتمالا کره شمالی به دنبال افزایش آزمایش‌های تسلیحاتی خود برای سالگردهای کلیدی در ماه جاری میلادی به ویژه برای تولد ۱۱۱ سالگی کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید