قیمت بلیت اتوبوس و مترو در این شهر ارزان شد

کدخبر: ۵۶۶۴۵۹
نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری در مشهد با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت.
قیمت بلیت اتوبوس و مترو در این شهر ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، صبح دوشنبه در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اعضای شورای شه، غیر از انتخاب محمدرضا قلندر بعنوان شهردار مشهد از بین گزینه‌های مطرح شده، دستور کارهای دیگری نیز بررسی و به تصویب رساندند.

اولین دستور کار بررسی لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر بود که به تصویب رسید.

براساس این لایحه معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی به نام شهید سید محمدعلی غفاریان لشکری، معبر فرعی رضوی‌ها ۱۳ واقع در شهید کاشانی ۴۶ به نام شهید سید ناصر نعمتی، معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در گاز ۴ به نام شهید رضا زرکرانی، معبر فرعی جدیدالاحداث شهید دایی ۶۰/۱ واقع در محله سیدی به نام شهید ابوالقاسم دلدار و معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید مرتضی احمدزاده نامگذاری شد.

دستور کار بعدی، طرح دوفوریتی کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات نیز به تصویب رسید.

محکومیت اسنپ به دلیل اقدامی عجیب علیه رقیبش!

براساس این طرح، نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت؛ همچنین نرخ کلیه خدمات روزبازارها و شب‌بازارها و همچنین غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه‌های مصوبه مذکور لحاظ شد.

لایحه دوفوریتی با موضوع مجوز انعقاد و اجرای قرارداد بیع و متمم قرارداد نیز دستور کار دیگر هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود که مورد بررسی قرار گرفت، البته دوفوریت آن رأی نیاورد و برای بررسی بیشتر به آن فرصت داده شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد نسبت به انعقاد و اجرای قرارداد با موضوع بیع در خصوص خرید ملک واقع در خیابان شیرازی و تدوین پیش‌نویس متمم قرارداد مربوطه توسط شورای اسلامی شهر اقدام کند.

لایحه الحاق دو تبصره به مصوبه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله‌ای با دو فوریت، مصوبه دیگر اعضای شورای شهر بود.

بر اساس تبصره یک این لایحه، به منظور تسهیل در فرایند ساخت‌وسازها در صورتی که ارزش ریالی تعیین شده ملک معرفی شده از سوی متقاضی مطابق نظریه کارشناس خبره محلی و یا کارشناس رسمی دادگستری معادل یا بیشتر از ارزش تعیین شده تضمین در تبصره ۲ مصوبه باشد، ترهین ملک مذکور معادل یا بیشتر از تضمین محاسبه شده به جای ارائه ضمانت‌نامه بانکی امکان‌پذیر است. تبصره بعدی در این خصوص بود که تبصره ۳ الحاقی در خصوص تخریب بنای قدیمی بدون گودبرداری تا تراز روی جدول پیاده‌رو به قوت خود باقی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید