نامه مهم رئیس سازمان نظام پزشکی به ابراهیم رئیسی + عکس

کدخبر: ۵۶۶۵۲۷
اقتصادنیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس دولت سیزدهم از اعمال تغییر قیمت تجهیزات پزشکی گلایه کرده است.
نامه مهم رئیس سازمان نظام پزشکی به ابراهیم رئیسی + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه ای به رئیس جمهور، در خصوص افزایش فزاینده قیمت تجهیزات پزشکی، نکاتی را مطرح کرد.

محمد رئیس زاده، در این نامه از اعمال تغییر قیمت تجهیزات پزشکی گلایه کرده و عنوان داشته است:

با عنایت به عدم شفافیت نحوه تخصیص ارز تجهیزات پزشکی و سازوکار پرداخت مابه التفاوت آن در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به یکباره و بدون اطلاع قبلی، اولویت‌های کالایی بسیاری از تجهیزات پزشکی از نیمه فروردین ماه در سامانه جامع تجارت تغییر نموده که این مسئله باعث افزایش فزاینده قیمت تجهیزات پزشکی خواهد شد.

01

02

وی در ادامه عنوان داشته است: این در حالی است که سازوکاری در خصوص پرداخت مابه التفاوت تغییر نرخ ارز تجهیزات پزشکی از سوی بیمه‌های پایه صورت نپذیرفته است و اساساً در قانون بودجه سنواتی به جز مبلغ ۶۹ همت، محل دیگری جهت تأمین مابه التفاوت در نظر گرفته نشده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه پیشنهاد داده است که به منظور جلوگیری از تبعات ناشی از تغییر نرخ ارز تجهیزات پزشکی، تغییر اولویت‌های کالایی اعمال شده در سامانه جامع تجارت، به الگوی سال ۱۴۰۱ تغییر یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید