شیوه عجیب انتخاب شهردار مشهد /رئیس شورای شهر ، بعد از اینکه رای بقیه را دید رای خود را نوشت؟

کدخبر: ۵۶۶۵۴۵
پس از ماجرای تعلیق شهردار مشهد و لزوم انتخاب شهردار در سال جدید در روزهای پایانی سال گذشته و آغاز سال نو گمانه‌زنی‌های مختلف شهرداری مشهد مطرح شد.
شیوه عجیب انتخاب شهردار مشهد /رئیس شورای شهر ، بعد از اینکه رای بقیه را دید رای خود را نوشت؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه آرمان ملی نوشت: 

هشت نفر به‌نام‌های محمدرضا قلندر، خلیل‌ا... کاظمی، جواد اصغری، سیدابراهیم رئیسیون، سید حسینقلی‌زاده مقدم ، مهدی برادران، مهدی خداشناس و کاظم یزدان‌مهر به‌عنوان گزینه‌های نهایی شورا برای انتخاب شهردار مشهد انتخاب شدند.

افرادی که قاطبه آنها از افراد درون شهرداری بودند و هر کدام سابقه شهرداری مناطق و حوزه ستادی و اداری مشهد را داشتند.

البته حاشیه هایی نیز پیرامون افراد ذکر شده ایجاد شد و شاید مهم‌ترین آن شیطنت رسانه‌ای بود که در خصوص ابراهیم رئیسیون اتفاق افتاد. جایی‌که وی را به قرابت فامیلی با رئیس‌جمهور منتسب کردند. اما این پایان کار نبود و ۱۶ فروردین‌ماه امسال از ۸ گزینه موردنظر شورا برای شهرداری مشهد ۶ گزینه به ارائه برنامه‌های خود پرداختند، اما خلیل‌ا... کاظمی و سیدابراهیم رئیسیون برای ارائه برنامه‌های خود در جلسه حضور نداشتند. کاظمی انصراف خود را برای ارائه برنامه و نامزدی سمت شهرداری مشهد اعلام کرده بود و رئیسیون نیز با اعلام علت عدم حضور خود در جلسه به اعضای شورا، در جلسه شرکت نکرد. ۲۰

فروردین‌ماه یعنی یک روز قبل از انتخاب شهردار مشهد، جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد از کاندیداتوری برای تصدی پست شهردار مشهد انصراف داد و اعلام کرد که برای افزایش وحدت نیروهای انقلاب و همبستگی بیشتر اعضای شورا در انتخاب شهردار، انصراف داده است.

  انتخاب شهردار

روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان و ابهامات پیرامون انتخاب شهردار مشهد بالاخره کلیددار شهرداری مشخص شد و در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالارشهر برگزار شد، محمدرضا قلندر با ۸ رای به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. رای بعدی متعلق به جواد اصغری با ۶ رای بود. گویا جواد اصغری یکی از گزینه‌ها که انصراف داده بود قبل از رای‌گیری  انصراف خود را پس گرفت. ماجرایی که حاشیه‌ساز هم شد و سخنگوی شورا آن را برنتافت، اما سایر اعضا آن را مشکل‌ساز ندانستند و اصغری به روال قانونی انتخابات بازگشت.

این در حالی است که حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد در ابتدا از دادن رای خودداری و بیان کرد: اعتقاد من این است که ما همه به یک نفر رای دهیم. دوستان کمک کنند که به یک نفر رای دهند. این اظهارات وی واکنش دیگر اعضا را برانگیخت و فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شهر مشهد پس از پایان رای‌گیری در تذکری خطاب به موحدیان اظهارکرد: مگر امکانپذیر است که شما رای‌ها را ببینید و بعد رای خود را اعلام کنید، این غیرقانونی است.

وی افزود: این بدعت جدیدی در شوراست. یکبار با این شیوه مهندسی کردید. بالاترین حقی که به گردن شماست، حق‌الناس است، حق مردم مشهد است، حق سیاسی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید