صولت مرتضوی:

فقر باید ریشه‌کن شود

کدخبر: ۵۶۷۰۹۰
صولت مرتضوی گفت: فقر باید به شکل کامل ریشه کن شود، باید جوری رفتار کنیم در کشوری که برای امام زمان (عج) است آمار منفی وجود نداشته باشد.
فقر باید ریشه‌کن شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی در کارگروه اشتغال استان البرز که روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، گفت: اینکه در ماه مبارک رمضان خارج از وظیفه خود به امور مردمی و مسلمانان بپردازیم جای خوشحالی و خرسندی دارد.

وزیر تعاون با بیان اینکه به برکت این ایام مردم ایران از همه فراز و نشیب‌ها به سلامتی عبور می‌کنند، اضافه کرد: تلاش‌های دشمن نقشه بر آب می‌شود و پس از گذشت بیش از ۴۰ سال بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران از ابعاد مختلف چه از حیث عمق استراتژیک و چه از حیث توانمندی‌های صنعتی افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طی بررسی سطحی متوجه خواهیم شد دولت امروز آمریکا از دولت قبلی ضعیف‌تر است و این روند سال‌هاست در آمریکا اتفاق افتاده است، اضافه کرد: جنگ نرم ما موفق شد جغرافیای سیاسی جهان تغییر پیدا کند.

مرتضوی با بیان اینکه موفقیت امروز به برکت خون شهدا و خدمات ارزنده مدیران جهادی است، اضافه کرد: جنگ ترکیبی دشمن و تمام تیرهایی که رها کردند به خودشان برگشت.

وزیر کار با اشاره به اینکه دشمن در حوزه اقتصادی تلاش داشت تا ما را زمین‌گیر کند، اضافه کرد: انسان‌های خودفروخته را بزک کردند و برنامه ساختند، اما نهایتا می‌بینید که امروز حوزه اقتصاد در حال پیشرفت است.

این مسئول با اشاره به همکاری ایران و عربستان و دیگر کشورهای همسایه و توسعه یافته، اضافه کرد: تئوری ایران هراسی که از سوی استکبار شکل گرفته بود امروز به تئوری مودت تبدیل شده است.

به گفته وی، طبق بیانات مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید خواهد بود، برداشت ما این است که با رشد تولید، تورم مهار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رشد تولید بدون شک تورم را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: افزایش بهره وری در کنار رشد تولید، ستون فقرات کشور را متسحکم خواهد کرد.

وزیر تعاون از افزایش یک میلیون و ۸۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: این آمار کافی نیست و حتی یک نفر بیکار در کشور برای ما نقطه آسیب است.

وی با تاکید بر اینکه هم در حوزه اشتغال باید حرف برای گفتن داشته باشیم و هم در حوزه مسکن و ازدواج، تصریح کرد: فقر باید به شکل کامل ریشه کن شود، باید جوری رفتار کنیم در کشوری که برای امام زمان (عج) است آمار منفی وجود نداشته باشد.

وزیر کار البرز را پیشران در حوزه خدمات برشمرد و ادامه داد: طبق آماری که از سوی مدیران استانی ارائه شد، ۱.۸ محصولات کشاورزی کشور در البرز رشد می‌کند و معتقدیم اگر به دانش بهره‌وری مسلط شویم راندمان در حوزه دامی و کشاورزی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که رفع موانع تولید نیازمند رصد و پایش دقیق است، اضافه کرد: هدفگذاری برای سال جدید بیش از یک میلیون فرصت شغلی است که انتظار داریم البرز پیشران باشد.

همکاری و تعامل وزارت کار و بهداشت

وی معدل پوشش بیمه تأمین اجتماعی در کشور ۴۹ میلیون نفر برشمرد و اضافه کرد: البرز باید متناسب با نیاز استان و هدف‌گذاری کشوری اقدام کنند، سعی داریم با وزارت بهداشت در این حوزه تفاهم نامه داشته باشیم تا از موازی کاری جلوگیری شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از استاندار البرز، گفت: مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت و حکومت در استان، کاربلد است و با منطق و توان جهادی خود فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دیدار قبلی متوجه کمبود هزار کلاس درس در البرز شدیم، اضافه کرد: امروز این کمبود با کمک خیرین و پیگیری‌های مستمر و جهادی استاندار البرز در حال مرتفع شدن است. در این میان موضوع قطار شهری، کمربندی و... نیز با پیگیری‌های استاندار البرز به نتیجه رسیده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد دیگر مدیران استانی، اضافه کرد: کسی حق ندارد بگوید خبر ندارم و پاسخی برای گفتن نداشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید