شورای شهر تهران واقعا کشک است؟/ داماد برکنارشده زاکانی مقامات شهرداری را برای توضیح،احضار می کند

کدخبر: ۵۶۷۷۸۵
اقتصادنیوز: «شورا یعنی کشک!» این جمله‌ای است که یکی از اعضای شورای شهر تهران در هنگام ورود به صحن علنی می‌گوید.
شورای شهر تهران واقعا کشک است؟/ داماد برکنارشده زاکانی مقامات شهرداری را برای توضیح،احضار می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق  در مقابل سؤال برخی از خبرنگاران که از او می‌پرسند در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار چه گذشت و سرانجام شرکت کنترل ترافیک چه خواهد شد؟ این عضو معتقد بود که شهردار همچنان بر سر حرف خود هست و پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای قضاوت میان شورا و شهرداری داده شده که این موضوع یعنی نادیده‌گرفتن جایگاه شورای شهر تهران.

هفته گذشته  سید‌جعفر تشکری‌هاشمی در نطق پیش از دستور خود نسبت به انحلال و واگذاری مسئولیت‌های شرکت کنترل ترافیک به شرکت رایانه شهر هشدار داد و آن را تصمیم‌گیری مدیریت در سایه فردی در شهرداری دانست که نباید در شهرداری باشد؛ اما حضور دارد. او درباره این فرد گفت:‌ درباره برادر عزیزی که حکمش ابطال شده و نباید در شهرداری باشد، هشدار دادیم؛ اما اتفاقی نیفتاده است.

بعد از نطق رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران قرار بر این شد که این موضوع در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار بررسی شود. جلسه‌ای که هفت صبح روز یکشنبه آغاز شد و تا 10 صبح ادامه داشت. چهار عضو خانم شورای شهر تهران (سوده نجفی، زهرا شمس‌احسان، نرگس معدنی‌پور و نرجس سلیمانی) در جلسه هم‌اندیشی حضور نداشتند. حبیب کاشانی، احمد علوی و محسن پیرهادی از دیگر اعضایی بودند که در جلسه هم‌اندیشی شرکت نکرده بودند.

جلسه هم‌اندیشی که از هفت صبح شروع شده بود، ساعت 10 صبح به پایان می‌رسد و صحن علنی شورای شهر با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود؛ جلسه‌ای که به گفته ناصر امانی یک ساعت نخست پاسخ شهردار تهران به نطق پیش از دستور تشکری‌هاشمی بوده است. شهردار بارها در سخنانش تکرار کرده غلط است، غلط است. باید عذرخواهی کنید و توبه کنید. به گفته ناصر امانی بعد از نیم ساعت شهردار متوجه می‌شود که در جلسه شورای شهر است و با اعضای شورای شهر تهران صحبت می‌کند و آرام می‌شود.

این عضو شورای شهر درباره جزئیات این جلسه توضیح داد: ‌شهردار تقریبا به طور قطع گفت تمام گزارش خلاف قانون است و تمام اقداماتی که انجام شده، مطابق قانون بوده و اعضا باید توبه و عذرخواهی کنند. سپس اعضای شورای شهر صحبت کردند و آقای عباسی، قائمی و بنده در تأیید گزارش آقای تشکری‌هاشمی صحبت کردیم و قرار شد کارگروه تشکیل شود. تشکیل این کارگروه یعنی هیچ‌کاره درحالی‌که حرف آخر در مدیریت شهری را مطابق با قانون، شورای شهر تهران می‌زند، وقتی شورای شهر گزارش می‌دهد؛ یعنی آن مورد تأیید است. وقتی گزارشی نظارتی در کمیسیون تخصصی تهیه می‌شود و کسی که 12 سال مدیریت مجمع آن شرکت بوده، نسبت به غیرقانونی‌بودن یک تصمیم هشدار می‌دهد، تشکیل این کمیته چه مفهومی دارد؟ ما به آقای زاکانی حق می‌دهیم که از خود دفاع کند؛ اما در نهایت مرجعی که باید بگوید انتقال اختیارات و تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به رایانه‌ای صحیح بوده یا خیر، کمیسون عمران و حمل‌ونقل است. نمی‌شود که بعد از هر گزارش نظارتی کمیته تشکیل شود. اگر هفت نفر از شورا درخواست تحقیق و تفحص کرد، رئیس شورا آن را به کمیسون تخصصی ارجاع می‌دهد و پس از بررسی در کمیسون، گزارش در صحن وارد می‌شود؛ یعنی این حرف در کمیسیون زده می‌شود.

امانی با بیان اینکه جابه‌جایی خلاف قانون عمل شده و در آن تردید نیست، گفت: اما شهردار تهران می‌گوید دستوراتی که پیش‌ازاین داده‌ام، باید اجرا شود و دستورات جدید نمی‌دهم تا اجرا شود؛ اما گفتیم با این موافق نیستیم. اگر جابه‌جایی انجام شود، دیگر فضایی برای دستور جدید نیست. او درباره حضور برخی از خویشاوندان شهردار تهران در شهرداری تهران هم گفت: آقای زاکانی با افتخار گفت که از دامادم مشورت می‌گیرم و او نخبه‌ آی‌تی است؛ اما اعضای شورای شهر گفتند وقتی برای او حکم مشاور زده و آن را باطل کرد، مشورت‌گرفتن یعنی نداشتن صداقت با مردم و ضمن اینکه برخی گفتند شخص مدنظر در شهرداری تهران جلسه می‌گذارد و مدیران شهری را احضار می‌کند که این دیگر مشاوره نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید