برداشتن جنجال برانگیز حجاب در مسجدالنبی (ص)

کدخبر: ۵۶۷۸۲۳
در ماه‌های اخیر حجاب در مسجدالنبی (ص) هم به عنوان یکی از موضوعات مهم برای متولیان حرم نبوی تبدیل شده است.
برداشتن جنجال برانگیز حجاب در مسجدالنبی (ص)

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از ورود ۲ زن بی‌حجاب به مسجدالنبی (ص) و تذکر مأموران سعودی به آن‌ها در ماه‌های گذشته، سعودی‌ها سعی کردند تا در ورودی‌های حرم نبوی سخت‌گیری بیشتری اعمال کنند. چرا که بسیاری از مسلمانان از نحوه ورود افراد بی‌حجاب به مسجدالنبی (ص) متعجب شده و معتقد بودند که این اقدام عمدی بوده است؛ تا جایی که در جلسات متولیان مسجدالنبی (ص)، برخی از افرادی که احتمال می‌رفت در این زمینه کوتاهی کرده باشند، جریمه شدند.

با این وجود، در روزهای اخیر هم برداشتن حجاب توسط یکی از زائران در مسجدالنبی (ص) چالش برانگیز شد. البته این بانوی زائر چادر و روسری خود را برداشته بود که برخی از زائران به او درباره رعایت حجاب تذکر دادند که به دلیل بی‌توجهی به آن، مأموران سعودی وارد عمل شدند.

پیش از این هم بسیاری از مسلمانان نسبت به عادی شدن نداشتن حجاب مناسب در حرمین شریفین به سعودی‌ها تذکر داده و خواستار جلوگیری از تکرار چنین صحنه‌هایی شده بودند.

افرادی که در حرمین شریفین حجاب را رعایت نکنند، جریمه ‌می‌شوند

البته با توجه به اهمیت رعایت قوانین اماکن مقدس توسط زائران، سعودی‌ها قرار است با اعمال دستورالعمل‌هایی، برای افرادی که قوانین در اماکن مقدس را زیر پا می‌گذارند، جریمه در نظر بگیرند و به نظر می‌رسد این امر پس از حج سال جاری و آغاز سال ۱۴۴۵ قمری اجرایی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید