رگبار و رعد و برق در این مناطق/ پیش بینی آب و هوای ایران 28 فروردین 1402

کدخبر: ۵۶۷۸۳۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید از غرب طی جمعه (اول اردیبهشت) خبر داد.
رگبار و رعد و برق در این مناطق/ پیش بینی آب و هوای ایران 28 فروردین 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۲۸ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، سه‌شنبه (۲۹ فروردین) در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و فارس چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ و۳۱ فروردین) در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس و جمعه ( اول اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در نیمه شمالی کشور نیز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط خراسان رضوی و سه‌شنبه تا پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب سبب بارش خواهد شد. 

وی افزود: در دو روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط به‌ویژه منطقه زابل گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش محسوس دما خواهیم داشت. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دوشنبه مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ فروردین) بندرعباس، اهواز و زاهدان با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و فردا (۲۹ فروردین) اهواز با دما ۳۱ و ۳۵ گرمترین و شهر کرد با دمای صفر و یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید