توفان هولناک در این استان پهناور ۹۹ نفر را راهی بیمارستان کرد

کدخبر: ۵۶۸۰۰۲
اقتصادنیوز: وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت صبح امروز دوشنبه زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۹۰۰ متر کاهش داد.
توفان هولناک در این استان پهناور ۹۹ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۹۹ نفر در سیستان امروز دوشنبه به دلیل عوارض ناشی ازطوفان شدید گردو غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند.

زورگیر مسلح پارک آب و آتش دستبند به‌دست شد

مجید محبی اظهارداشت: ۹ نفر از افراد مراجعه کننده به دلیل شدت بیماری بستری و بقیه بطور سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیر کل دفتر بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

محبی تاکید کرد: وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت صبح امروز دوشنبه زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: این مشکل سبب شد مدارس تمام مقاطع شمال استان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شوند.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

بیش‌از ۲۰ سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان با دربرگیری پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ اقتصادی و سلامتی دچار مشکل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید