پیام رئیس طالبان به کشورهای جهان

کدخبر: ۵۶۸۴۲۰
رئیس طالبان گفت: افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کند، تأکید می‌کند که دیگر کشورها نیز در مسائل و امور داخلی ما مداخله نداشته باشند.
پیام رئیس طالبان به کشورهای جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مولوی هبت‌الله آخندزاده رئیس طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر نیروهای طالبان را از پرداختن به مسائل قومی، زبانی، منطقه‌ای و محور قرار دادن رفاقت‌های شخصی برحذر داشت.

در این پیام، ضمن اینکه حکومت جدید فرصتی ویژه برای مردم افغانستان و کارگزاران حکومتی خوانده شده، آمده است: «از قوم پرستی، منطقه پرستی، لسان پرستی و اندیوال بازی جداً بپرهیزید».

رئیس طالبان می‌گوید مسئولین و مجاهدین امارت اسلامی ملکف‌اند که در خدمت به مردم اخلاص و تلاش بیشتر نمایند، زیرا خدمت به مردم عبادت است که باید به گونه درست انجام گردد و حقوق شرعی و خوشحالی آنان در نظر گرفته شود.

در بخش دیگر از پیام رئیس طالبان آمده است: «افغانستان با تمام کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و تمام جهان در چارچوب اصول اسلامی مناسبات مثبت و مؤثرِ استوار بر تعامل خوب و متقابل می‌خواهد و همان گونه که افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کند، تأکید می‌کند که دیگر کشورها نیز در مسائل و امور داخلی ما مداخله نداشته باشند که انجام این کار هم به نفع جهان و هم به نفع افغانستان است».

آخندزاده با اشاره به فعالیت‌های اصلاحی حکومت طالبان می‌گوید: اقدامات اصلاحی قابل توجه در عرصه‌های فرهنگ، تعلیم و تربیت، اقتصاد، رسانه‌ها و سایر بخش‌ها انجام شده است و اثرات نادرست فکری و اخلاقی اشغال در حال پایان یافتن است».

وی همچنین در این پیام از نیروهای امنیتی طالبان خواسته است به طور مضاعف با عوامل ناامنی در افغانستان برخورد کرده و در تأمین امنیت شهروندان این کشور تلاش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید